Steun het GRATIEVERZOEK van Pedro Ruyzing

  • Prisonlife.nl

    STEUN HET GRATIEVERZOEK VAN PEDRO RUYZING !

    Steun het gratieverzoek van

    Pedro Ruyzing (45)

    40 jaar gevangenisstraf in Thailand

    24-06-2003 - Pedro Ruyzing (45 jaar) zit sinds 1995 een levenslange gevangenisstraf uit in de Bangkwang Central Prison in Bangkok (Thailand), ook bekend onder de naam ‘Bangkok Hilton’. Pedro Ruyzing beging in 1995 een enorme stommiteit door 3 kilo drugs te smokkelen in Thailand, waarvoor hij ter dood werd veroordeeld. Doordat hij zijn schuld bekende en het zijn eerste overtreding was, werd de doodstraf omgezet in levenslang (100 jaar). In 1998 heeft Zijne Koninklijke Hoogheid Koning Bhumibol Adulyade van Thailand amnestie verleend aan Pedro Ruyzing en is zijn straf verlaagd tot 40 jaar. Pedro heeft nu nog 31 jaar celstraf voor de boeg en hij zal de leeftijd van 78 jaar hebben bereikt als hij vrijkomt en het heeft overleefd. In 1998 heeft Pedro Ruyzing ook een gratieverzoek ingediend, die tot zijn grote spijt werd afgewezen. In tegenstelling tot veel andere landen is het Nederland niet gelukt om een uitleveringsverdrag met Thailand te sluiten, waardoor Pedro Ruyzing zijn gehele straf in Thailand zal moeten uitzitten.

    Pedro Ruyzing heeft echter nog 1 mogelijkheid om ooit nog eens vrij te komen! Indien Zijne Koninklijke Hoogheid Koning Bhumibol Adulyade van Thailand het nieuwe gratieverzoek van Pedro Ruyzing inwilligt, zal Pedro eerder vrijkomen.

    Steun het gratieverzoek en lees meer informatie op www.prisonlife.nl

  • pimmetje

    pleur toch op man

    die gast wist van te voren waar die aan begon

    hij dacht niet eens aan zijn familie wat die wel niet te voorduren hebben nu,die hebben pas levenslang

    maar voor hem zelf eigen schuld dikke bult om over mensen aan de drugs helpen nog maar niet te spreken

  • XtC

    Jij bent zeker de ideale schoonzoon en van de blauwe knoop.

    Hahaha,

  • bert

    helemaal mee eens Pim, laat die gast lekker in zijn sop gaarkoken, hij wist waar hij aan begon………eigen schuld

  • Koen

    Luister eens kinderen ga eens een keer naar bangkok en praat eens met die mensen die daar zitten.

    Oke ze wisten wat ze deden maar zoals daar de omstandigheden zijn dat wens je niemand.

    Lees een het boek “damage done” want jullie hebben geen idee waar je het over hebt.

    En nou had ik dit wel naar jullie persoonlijk willen mailen maar ach ja ……wel een grote bek maar geen mail adres.

    Groeten koen

  • Erik

    Hmmm, misschien moeten wij ook ons gevangenissysteem uitkleden, besparen we daar ook op (meer mensen op een cel, zwaardere straffen en een strakker regiem). Drie maanden voor Coke smokkelen in NL is toch van de zotte, en dan die slikkers, laten we ook zomaar doorlopen (wekelijk waar, ik zie ze vrijwel dagelijks aan mijn neus voorbij lopen). Nee hoor, als je weet wat je meeneemt en daar een fikse straf voor kan krijgen, dan moet je achteraf niet piepen als je tegen de lamp bent gelopen. Laat maar lekker zitten.

    Erik

  • Dam

    Ik ben het er mee eens dat mensen gestraft moeten worden indien zij de wet overtreden. Maar ik kan me wel ergeren aan mensen die zeggen: laat hem maar lekker zitten etc etc etc. Iedereen begrijpt dat de omstandigheden in zo'n gevangenis nergens over gaan. Ik ben er nooit geweest, maar ik kan me zo al een voorstelling maken van hoe het er uit ziet en is.

    Ik vind dat er een verschil is tussen levenslang en levenslang. Of hebben de mensen die zeggen: laat maar zitten, @!#$ aan die gast zoiets van: levenslang is levenslang en of je nou wegrot als een beest of enigsinds een normale levenslange celstraf uit moet zitten dat maakt ons niet uit?