Namaak

  • Bert

    Heel leuk, een Breitling of een Rolex voor omgerekend 45 Euro (dan heb je wel een van de betere namaak hoor). Het voorhanden hebben van namaal (dus in-, door- en uitvoer) is strafbaar volgens de Nederlandse wet. Er is echter sprake van een ‘gedoogbeleid’, denk hier even om als je toch van dit soort ‘goederen’ naar Nedelrand mee wilt nemen. Je mag per persoon 5 CD's (of DVD's of VCD's), 15 kledingstukken (waaronder ook petjes, brillen) en 2 horloges meebrengen zonder gevolgen. Is er sprake van overschrijding van een van de drie categorie-en, dan ben je ALLES kwijt, krijg je een proces-verbaal en misschien wel een flinke boete. Denk hier dus even om.

  • chippy

    binnenkort vertrek ik naar Thailand

    mag je deze namaak spullen meenemen zonder gepakt te worden???

    zal mijn zoon leuk vinden

    een paar t shirts..cd s…

  • Bert

    Als je maar denkt om MAXIMAAL!!! 5 CD's (of DVD's VCD's) 15 kledingstukken (vallen ook brillen en petten onder) en 2 horloges. Overschrijden is een proces-verbaal. Neem ook geen plastic (op echt gelijkende) speelgoedpistool mee hoor! Dat komt je op 270 Euro boete te staan en een leuke ochtend bij de Kmar op Schiphol.

  • bart!

    Bert, Staat dit ook nog ergens zwart op wit bij een of andere instantie want ik heb weleens gehoord dat iemand 2 horloges had en deze vervolgens in beslag zijn genomen!

  • Jan

    Bert/Erik

    Wat mbt merk(nep) artikelen (tassen van o.a Gucci, Louis Vuitton ect.) of b.v. video apparatuur voor eigen gebruik, dus gekocht en gebruikt tijdens de vakantie in Thailand.

    Dit even om de famillie's die op bezoek komt te waarschuwen:)

    Wat mijzelf betreft ik heb niet anders dan nepgoederen zoals kleding,koffers, tassen, zonnebrillen, horloge ect. Krijgen mensen die woonachtig zijn in Thailand ook een boete omdat zij namaak artikelen in de koffer hebben?

  • Bert

    Ja, iedereen die namaakartikelen in-, door- of uitvoert is strafbaar. Het maakt dus niet uit waar je vandaan komt. Veel Thaise dames 9ik zie maar weinig heren op de luchthaven) nemen ook etenswaar mee. ook hier is er een verbod op invoer van vlees, vis en zuivel. hoe je het ook wendt of keert, deze goederen mogen niet worden meegenomen. Je kunt er dus het beste afstand van doen (anders wordt het inbeslag genomen). Niks aan de hand, met afstand is alles geregeld, er zit geen boete aan vast.