Even over gisteren en werk in thailand

  • Emin

    Ik ben ook maar een mens met emotie en soms wordt het me allemaal te veel. Net als elk ander individu probeer ik een bestaan op te bouwen en het zit mij maar steeds tegen, waardoor ik overspannen raak. Ik had mijn bericht genuanceerder moeten schrijven en wil Bij deze mijn excuus aan degene die zich door mijn vorige bericht boos of gekwetst voelen.

    Maar goed, terug naar het onderwerp. Ik heb dus 2 winkeltjes met mini mart, internet cafe, klein barretje voor drinken en films kijken. Beide zaakjes beginnen lekker te draaien met winst en ik wil graag uitbreiden. ik kan alleen niet aan betrouwbaar en blijvend personeel komen. Ik betaal ze 40 baht per uur (hamburgers bakken bij macdonalds verdient 23 baht). Het is nu hopen op betere tijden dat ik blijvend personeel kan vinden. al valt dat niet mee door de thaise werk cultuur, als ik het zo mag noemen.

  • Tonie

    Geen probleem Emin, veel succes met je nieuwe personeel.

  • stef

    kan je ze niet betrekken bij de verkoop , op commissie of zo dat stimulleert toch. vast loon en dan zoveel percent op verkoop.

    succes

    st

  • brigitte

    Hoi Emin,

    Voor een salaris dat meer in de buurt komt van het Nederlandse kom ik graag bij je werken in Thailand! Ik werk heel hard, kom altijd op tijd, heb oog voor commercie en ben absoluut niet lui……….maar 40 bath per uur is me iets te weinig!

    Groetjes,

    Brigitte (vanuit Bangkok)

  • willem samui,

    thai zijn zeker niet te lui om te werken , maar werken zonder sanuk en sabaai, dat kan niet ….

    thai zijn meestal voorkomend en vriendelijk…..

    een tip : zie dat je een vrouw krijgt met highschool o.i.d geef haar 10,000thb per maand en de titel ‘manager’ … het overige personeel , betaal je 5.000thb met kans op een verhoging bij uitstekende prestaties

    en je kan je dan verder beter niet met het lagere personeel bemoeien…. laat dat aan de manager over…

    suukses,

    willem