Advies/mening gevraagd!!!

  • Floor

    Hallo Thailand-kenners!

    Ik ga in de maand augustus in mijn eentje naar Thailand. Ik heb van veel mensen begrepen dat het heel goed te doen is in je eentje, aangezien er veel backpackers uit de hele wereld komen en je dus snel aanspraak hebt…

    Ik ben bezig met het boeken van een ticket. Via een (volgens mij) goedkope site heb ik wat arrangementen geselecteerd (met British Airways; prijzen tussen de 845 en 929 euro voor retourvlucht + 3 overnachtingen) en ik zou graag van ‘ervaringsdeskundigen’ weten of de hotels een beetje oké zijn:

    - B.W. Jade Pavillion - Menam Hotel Riverview

    - Royal Benja Hotel - Baiyoke Sky Hotel

    - Menam Hotel City View - Narai Hotel

    Ik hoef geen superdeluxe overnachting, maar enigszins comfortabel zou wel fijn zijn, gezien ik dan een lange reis achter de rug heb…

    Alvast bedankt voor de info!

    Groetjes, Floor

  • ozzietukker

    Goedkope site met deze ticketprijzen voor retourtje Thailand :?

    Als je deze opties hebt genomen omdat er een hotel bijzit kan ik het je afraden, omdat het goedkoper is om gewoon een hotel te boeken via internet dan via een vlucht, tenzij in sommige gevallen met China Airlines of Eva air…..

    Een rechtstreekse vlucht (British Airways moet je eerst naar London), met bijvoorbeeld Eva, China air, of een arabische maatschappij ben je in augustus, (wel hoogseizoen), ongeveer 699 Euro kwijt….

    Een goed hotel zit er ook wel op Kao San Road hoor, de plek waar alle backpackers zijn, bijvoorbeeld sawasdee inn ofzoiets…. De hotels die jij noemde zijn wel goed, maar duur, en ontmoet je niet al teveel metgezellen…. Kunt beter in een hostel of Guesthouse overnachten, daar heb je ook aparte kamers en niet alleen slaapzalen, meeste guesthouses hebben zelfs alleen maar kamers van rond de 300 tot 400 THB per nacht, Sawasdee inn heeft als voordeel Aircon, als je voor het eerst in Thailand bent kan dat een voordeel zijn…..

  • Floor

    Dan heb ik nog enkele vraagjes voor je: als je alleen een vlucht boekt bij een maatschappij zonder aangekoppelde hotelovernachting kun je toch geen aanspraak maken op het calamiteitenfonds? Zoiets had ik nl. ook toen ik naar Vietnam ging, dat was een probleempje met SARS…

    Dan nog iets: Kao San Road is dus the place to be? Ook qua uitgaansgelegenheden? Ben benieuwd naar wat je me nog meer kunt vertellen. Zou je me ook tips kunnen geven over wat ik zeker niet mag missen in Thailand gedurende mijn vierweekse trip?

    Groetjes, Floor

  • Sandra

    Ga naar het Thailand prikbord Floor, dat is weer open en daar is meer informatie te vinden.

  • jenny

    Hoi Floor,

    Afgelopen zomer ben ik zelf in mijn uppie naar Thailand geweest, zeer goed te doen hoor!

    Ff een paar aantwoorden op je vraagjes:

    - Khao Sarn Road is voor velen inderdaad ‘the place to be’. Je kunt er inderdaad vele mensen leren kennen, er zijn vele guesthouses, restaurants en barretjes, maar ik werd na een paar dagen gek van al die toeristen, Er waren er gewoon TEVEEL.

    - Wanneer je gaat trekken: Ayuthaya, Chieng Mai, Chieng Rai zijn zeker een bezoek waard. En voor velen de stranden en eilanden, al ben ik daar zelf niet geweest.

    Voor meer tips (ook waar je kan overnachten) zou ik willen verwijzen naar mijn website: www.ikreis.net.

    Groetjes, Jenny

  • n.v.t.

    Hoi,

    Als je toch via internet boekt, boek dan via www.waarheenwaarvoor.nl en vervolgens naar de duitse E-bookers.(oftewel www.E-bookers.de) Als de dubbelmalig geld wilt besparen en je woont nog aan de duitse grens adviseer ik via Duitsland te reizen want, een (vlieg, hotel etc) ticket in Duitsland is al bij voorbaat goedkoper en als je via Duitsland gaat vliegen bied de Emirates de goedkoopste ticket aan. (wel heb je een tussenstop in Duba) De prijzen zijn bij hoogseizoen rond de 650 euro incl. annulerings,- en verzendkosten en bij laagseizoen rond 500 euro incl. Deze prijzen waren gewone prijzen en geen aanbiedingen, je hebt commfortabele stoelen en een scala van mogelijkheden betreft ontspanning in het vliegtuig omdat je je eigen t.v hebt incl. games.

    Ik woon zelf aan de duitse grens en als ik naar Azie ga dan boek ik altijd via deze site en ik stap altijd op in Dusseldorf.