Skytrain Bangkok

  • Martijn en Herma

    In augustus gaan we voor 5 nachten naar Bangkok. Nou las ik op internet ergens dat je een pas voor de Skytrain kunt kopen en onbeperkt hier gebruik van kan maken. Is dit zo en waar kan je die pas halen en wat kost dit voor 4 dagen? Kan je bij de meeste bezienswaardigheden komen met deze skytrain? Chinatown,tempels enz?

    Hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

    Alvast bedankt.

  • Skippy

    1 dag Skytrain kost je zo'n 100 baht geloof ik, kijk het even na op http://www.bts.co.th/index1-e.htm (kijk ook onder promotions), ze hebben ook meerdaagse arrangementen.

    Het is echt geen geld en verschrikkelijk makkelijk om rond te reizen. Hij komt op veel plaatsen (zie het kaartje op die website) maar echt niet overal en zo ook niet bij Chinatown, maar als je de taxis in bangkok neemt zit je voor weinig geld ook goed. De skytrain is niet specifiek gericht op toeristen maar meer op de Thaise consument en verbind dus meer de shopping centra dan de toeristische plekken, inclusief de tempels. Maar uh… dat gezegd zijnde kan je echt heel goed en leuk shoppen in Bangkok. Maak lekker gebruik van de skytrain en taxis, je zult er geen spijt van hebben.

  • Paul

    De skytrain is een prima verbinding naar bijvoorbeeld de Thaksin bridge. Daar overstappen op de wit/rode riverboten, Kijk op het bord dat op de pier hangt welke soort boot met welke vlagjes je nodig hebt. De boten stoppen niet overal maar zijn zeer snel en goedkoop. Koop een kaartje voor de Wat Po aan het loketje of wacht tot aan boord. Zeg aan de langskomende conductrice dat je naar de Wat Po moet en je bent bij de tempels.

    Let op!!!: buiten op straat bij de grote witte muur staan oplichters die altijd zeggen dat de tempel dicht is. Op kantoortijden is deze echter dagelijks open!!!!

    Retour eerst de boot naar Thaksin bridge( eentje verder dan de halte Oriental hotel) en daar weer de skytrain in naar de buurt van je hotel. Veel plezier in The Big Mango! Paul

  • arnold

    losse tickets, 1 station 10 baht, 2 stations, 15 baht, 3 stations 20 baht enz. Sinds 1 maand ligt er ook een metrolijn van grofweg Silomroad naar Monument van de vrijheid. Skytrain stopt niet in de buurt van golden palace en wat pho. Wel in de buurt van Chiunatown, pak vanaf silomroad een tuktuk en je bent er zo. Laat je niet alle winkels inlullen voor de benzinebonnen die de tuktukdriver krijgt als hij klantjes aanleverd.

    Je hebt ook kaarten voor meerdere ritten met de skytrain is wel goedkoper, prijs weet ik niet precies, maar je hebt zo'n kaart er snel uit. Op elk station zit naast de automaten ook een ticketoffice waar ze je prima kunnen helpen. Wisselen ook geld daar voor de automaten.