taxi don muang-khao san road

  • dianiek

    Hallo

    Is er iemand die ongeveer een richtlijn heeft wat de kosten zijn van een taxi

    Iemand wist me te vertellen rond de 2000 bath

    Dan weet ik ongeveer een beetje de prijs

    dank jullie wel

  • KhunRene

    De rit van Don Muang naar Bangkok ( Silom- Rama IV ) heb ik afgelopen December en Januari twee keer gemaakt met een taxi.Dat is ongeveer net zo ver als Khaosan.

    Loop in de aankomsthal naar links en helemaal aan het einde staan de balies van de openbare taxi. Net als op het andere vliegveld zeg je je bestemming en je krijgt een bonnetje voor de chauffeur , die gelijk klaar voor je staat.

    Hij of zij zal de meter aanzetten , en zo niet vraag er dan om , dat is verplicht vanaf het vliegveld. Maar er zijn er bij die het toch proberen zonder meter .

    Er wordt aan je gevraagd of je via de tolweg wilt , dat is uiteraard sneller. De tolweg toeslag moet je twee keer betalen aan de chauffeur die dat weer betaald bij het tol loket. Bij elkaar is dat rond de 100 baht , dat weet ik niet meer precies.

    Bovenop de meterprijs moet je 50 baht extra betalen aan de chauffeur , dat is voor ritten vanaf de vliegvelden in Bangkok.

    De meterprijs zal tussen de 250 en 300 baht zijn , maar is uiteraard sterk afhankelijk van de tijd en de drukte van het verkeer.

    Als je ook nog een fooitje wil geven rond je het bedrag gewoon af naar boven , ik doe er meestal 20-30 baht bij.

    Dus met de tolweg en de 50 baht extra kom je zeer zeker niet boven de 400-500 baht uit , degene die verteld heeft dat het rond de 2000 baht is , heeft zich waarschijnlijk vergist in een ritje van Schiphol naar Amsterdam centrum :lol: :lol;.

    Rene

  • dianiek

    hahahah ja dat kan inderdaad ja

    Hartstikke bedankt rene dat klinkt leuker he .Top

    Ik zit nl daar in het amarihotel want ik heb de volgende dag een vlucht naar chiang mai .

    We landen die dag al om half 10 en om nu dan tot de volgende dag op de kamer rond te hangen lijkt me helemaal niks

  • Fox

    Voor het Amari Don Mueang Airport Hotel staan altijd taxi's. Dat scheelt een paar honderd meter lopen door de corridor en de 50 baht airporttax. De rest is zoals Rene het heeft verteld. Benadruk dat de meter wordt aangezet als de chauffeur dat niet uit zichzelf doet!

    Ik heb een aantal malen in het hotel overnacht. Ook i.v.m. vluchten vanaf Don Mueang.

    Als je, het hotel uitkomend, naar links de weg volgt, staat er op de hoek een mooie tempel om te bezoeken en aan de overkant van de (drukke) straat is een vrij grote 7-eleven.

    Wil je terug naar het hotel, laat je afzetten voor de vertrekhal van het vliegveld. Loop naar binnen en volg het bord naar het hotel.

  • dianiek

    Dank je wel fox voor je bericht