Ik neem aan dat alle lezers en schrijvers hier op de hoogte zijn van ( bijna ) alle scam in Pattaya en Bangkok en andere plaatsen. Kennen jullie de duiven scam op de Sanam Luang in Bangkok ? Ik durfde geen foto's te maken maar heb het een paar jaar geleden met eigen ogen zien gebeuren , ik was toeschouwer op afstand en geen “slachtoffer”.

Een paar uurtjes geleden sprak ik een Hollands stel aan het zwembad van mijn hotel in Chiangmai. Ze waren met de nachttrein aangekomen en we maakten een praatje , en van het een komt het ander.

Ze hadden een onprettige en bedreigende situatie in Bangkok meegemaakt met de duivenscam.

Een vrouwtje loopt duiven te voeren en let goed op of er onschuldige toeristen aankomen. Het zakje duivenvoer wordt heel vriendelijk aan je gegeven en als je het aanpakt en verder gaat met duiven voeren begint de ellende . Ze moesten 500 baht voor dat zakje ( waarde 10-20 baht ) betalen. Ze voelden de situatie bedreigend omdat het vrouwtje niet meer vriendelijk was en zei : I want your money !!

Doorlopen durfden ze niet omdat er wellicht handlangers in de buurt stonden .

Wees dus gewaarschuwd voor de duivenscam die nog steeds van kracht is.Pak nooit wat aan van vreemden of vraag gelijk hoeveel het kost . Gelijk teruggeven is gewoon het beste.

Het is op de Sanam Luang en omgeving dus ook bij Wat Po en Wat Phra Keow.