IK WIL HIER WEG!!!!

  • Erik

    Ik heb een verschrikkelijk leuke baan (Douane) maar iedere keer als ik aan het surfen ben op ‘Thailand gerelateerde sites’ dan bekruipt mij het gevoel van ‘weg willen’. Ik zou zo graag in Thailand willen wonen en werken, niet zomaar een vakantiebaantje, daar ben ik te oud voor. Ik zou me er graag (lees: heel heel heel graag) permanent vestigen in dit land. Ik heb het hier wel gehad. Iemand een briljant idee???

    Erik

  • Jan

    Vraag eens om inlichtingen bij de Thaise ambassade in Den Haag.

    Wat wil je gaan doen qua werk? Je kunt zoeken op het web naar de Thai/nederlandse chamber of commerce naar Nl bedrijven die misschien iemand nodig hebben.

    Of met een gevulde bankrekening om een permit recidence visa vragen bij het Thaise consulaat.

    Vergeet niet dat een vakantie in Thailand wat anders is dan hier voorgoed te gaan wonen en werken.

    Sterkte

  • Erik

    Tijdens mijn werk als douane op schiphol kwam ik in contact met een passagier uit Frankrijk. Hij was onderweg via SPL naar Parijs. Ik raakte tijdens de controle met hem aan de praat. Hij heeft een hele tijd gewerkt in Frankrijk en kwam in contact met een collega (nu zijn beste vriend) die regelmatig op en neer reisde naar Indonesie. Hij is een jaar of 6 geleden een keer meegegaan en direkt verslingerd geraakt aan dat land. Tijdens een van zijn reizen kwam hij langs een meubelmakerij. Daar is hij uit pure nieuwsgierigheid naar binnen gegaan om eens te gaan kijken. Daar kregen hij en die vriend het idee om die meubels (voor binnen en buiten) naar Frankrijk te halen. Ze zijn klein begonnen met lokale verkoop. Later zijn ze gaan adverteren en de Indonesiers in Frankrijk werden hele goede klanten. Nu zhebben ze een internetpagina waar ze deze meubels aanbieden. Naast de meubels regelen ze ook andere zaken voor Indonesiers van Indonesie naar Frakrijk en omgekeerd. Ik loop zelf ook met deze gedachte. Mijn broer, getrouwd met een Thaise, ziet dat ook wel zitten. Mijn vriendin in Thailand en de vrouw van mijn broer kunnen we dan mede-eigenaren maken. Zucht………….. ik draaf weer door misschien.

  • Jan

    Zit wat in, de meubels zijn hier goedkoop en je kan in NL denk ik wel een goede afzet markt vinden, ik zit niet in de im-export dus aan mij heb je niets.

    Ik weet wel dat men meubels uit Thaialnd naar NL brengt, hoorde vandaag alleen effe een verhaal van een beplaad soort meubelen die op het moment dat ze in NL in de huiskamer staan, flink gaan leven met alle gevolgen van dien.

  • Erik

    Heb ik ook gehoord, hout, is een natuurlijk produkt (verkooppraatje hahaha) en het probleem ligt in het maken van de houtverbinding EN de gebruikte lijmsoort. Thailand is heel anders van klimaat dan NL, dat is niets nieuws. Maar ondanks de droge en natte periode, is het er vergeleken met dit land constant. Komt nog bij dat wij CV hebben en zo de houten meubelen nog verder uitdrogen en doen krimpen (lijmverbinding scheurt) en de houtverbinding krijgt ruimte. Ik denk dat ik dus ook onze lijmen ;-) zal moeten introcuceren. Grinnnn