transport

  • henk

    hallo wij gaan in juni naar bangkok wie kan mij iets vertellen over het

    transport van de lucht haven naar de stad

    de beste manier natuurlijk.

  • Tonio

    Beste mogelijkheid is dat je je laat ophalen door een wagen of busje met chauffeur van je hotel, diverse hotels hebben die service.

    Anders met de metertaxi, loop naar het verkooppunt buiten bij de aankomsthal en bestel daar een taxi. Die staan al te wachten, instappen en naar je hotel.

    Je kan ook met de bus of de trein, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

  • Wijnand

    trein is goedkoop (afhankelijk van tijdstip en klasse 5 tot 40 Baht) en ik vond het leuk om te doen voor de terugweg. Of je dit wil doen direct na je vlucht moet je zelf bepalen. Tegenover de uitgang van het vliegveld de voetgangersbrug oversteken, perron aan de vliegveldzijde nemen, kaartje kopen Hualumphang station, en dan duurt de rit ongeveer een uur. Vooral het laatste stuk door Bangkok rijdt het erg langzaam en 3e klasse treinstel is erg warm, maar je hebt gedurende de rit een aardig uitzicht over zowel fraaie parken als sloppenwijken.

    Vanaf het station moet je uiteraard nog een taxi/tuktuk nemen naar je hotel.

  • Jenny

    Mijn voorkeur gaat uit naar de bus, voor 100 bath wordt je naar de stad gebracht. Bus A2 bv gaat naar Khao Sarn Road. (Hiermee bedoel ik dus airport bus, niet de gewone lijndienst. Deze laatste is weliswaar goedkoper, maar ook trager en je mag er niet met bagage in…)

    Per trein kun je ook naar Ayuthaya gaan, minder stinkend dan Bangkok en niet verkeerd om daar ff bij te komen!

    Jenny

    www.ikreis.net

  • Erik

    Ik raad je aan een taxi te nemen, je kunt er een nemen die voor de deur staat. Wel vragen of de meter aan mag . Dit kost ongeveer 300 bath exclusief toll. Je kunt ook iets luxer gaan door in de aankomsthal een taxi bij de bali van “thai limosine” te nemen .

    Doorgaans word je dan met een luxe mercedes of zoals in ons geval een Toyota camry naar je bestemming gebracht. Dit kost 500 bath inclusief toll (july 2003).

    De rit duurt ongeveer een uur maar je zult je onderweg niet vervelen :-)

  • gerrit Muyen

    Als je een taxi neemt, ga dan de trap af naar de vertrekhal, en ga daar naar buiten. Als je daar een metertaxi neemt ben je stukken goedkoper uit dan als je een taxi of limosine neemt vanaf de aankomsthal!

    Dit is echt waar, deze tip staat ook in e lonely planet, en ik heb het 2 jaar geleden zelf ook gedaan!