tips gevraagd voor thailand

  • suzanne

    hallo allemaal!

    zeer onverwachts (dus liefst niet te duur) kan ik op vakantie en zou dolgraag naar thailand willen!

    kan iemand mij wat tips geven betreft waar boeken en waar naar toe?

    we gaan al jaren naar amerika maar ik wil dolgraag eens richting thailand.

    we willen zowel strand als cultuur maar ook weer niet teveel reizen want mijn vriend wordt snel wagenziek (ook met reispilletjes!!!)

    heeft iemand wat tips wat we echt moeten zien en waar we voor op moeten passen? en kun je vanuit 1 plaats en hotel makkelijk excursies doen?

    Ik zag een aanbieding voor 679,- 15 dgn en dan kon je kiezen uit 4 verschillende plaatsen en hotels,iemand ervaring mee?

    liefst zoveel mogelijk informatie graag!!!!!!

    hartelijk dank alvast,

    groetjes suzanne

  • verklikker

    Strand en cultuur dus, maar niet teveel reizen.

    Blijf dan in de buurt van Bangkok. Binnen enkele uren daarvan vindt je Karanchanaburi (river Kwai bridge) en Ayuthaya (hoofdstad van het oude rijk van Siam, veel ruines en tempels) bijvoorbeeld. Klein stukje zuidelijker kan je kiezen uit de badplaatsen Pattaya, Cha-Am, Hua Hin, als voorbeelden. Laatste paar dagen nog even in de grote stad Bangkok, en je hebt volgens mij een aardige vakantie.

    Voor de overige vragen, al is het een dooddoener; koop een reisgids zoals de LP; staat meer in als hier beantwoord kan worden.

  • suzanne

    wat me echt heel gaaf lijkt is dat nationale park waar je in zo'n boomhut kunt slapen! weet je hoe ver dat van bangkok is?

    en weet je misschien wat zo'n binnenlandse vlucht naar pattaya kost? en is dat makkelijk te regelen?

    (wat een vragen he!!!!!!)

    verder vroeg ik me af of het klopt dat je daar makkelijk een prive chauffeur kunt krijgen die je overal naar toe rijdt,en wat kost dat ongeveer? (handig voor als mijn vriend weer wagenziek wordt!)

  • Wijnand (echte naam)

    Die hutten vindt je in het nationale park van Kao Sok, in het gebied vlak boven Phuket. 1000 km zuidelijker dus.

    Pattaya is slechts 100 tot 120 km ten zuiden van Bangkok, dus vliegen is wat overbodig lijkt me. Vervoer over de weg is uitermate makkelijk te regelen. Per bus, per minibus of taxi. Dit in volgorde van prijsklasse, varieeert van enkele tientallen bahtjes (bus) tot 1500 baht (taxi)

    Daar ik verder Pattaya altijd heb gemeden, kan ik je daar weinig over vertellen.

    Het is het handigst (m.i. dan) om naar een bepaalde regio met lange afstand vervoer te doen (VIP bus bijvoorbeeld) en daarvanuit je excursies en uitstapjes. Kan je zelf voor een tuktuk/lokale taxi/songtheauw aanhouden, of laten regelen in 1 van de vele tientallen reisbureautjes die je overal ziet.

  • Wijnand

    voor het eerst in Azie? Rijd dan niet zelf!

  • suzanne

    ach wat stom,ik bedoelde een binnenlandse vlucht naar phuket!!! (weet je wat dat kost?) voor pattaya is inderdaad geen vliegtuig nodig!

    weet je toevallig ook hoe makkelijk het is om daar hotelletjes te regelen? of kun je dat beter hier doen? en in dat nationale park,is dat aan te raden om dat vooraf te boeken of zijn er genoeg boomhutjes?!!!!

    bedankt trouwens voor al je antwoorden!

  • Wijnand

    Bangkok-Phuket retour kost dacht ik 160 euro. Je zou ook de VIP nachtbus vanuit Bangkok kunnen overwegen; 400 Baht per persoon. Op geheel Phuket zijn hotels, en guesthouses die niet onderdoen voor hotels, in overvloed; varierend in prijsklassen van 150 Baht (met enkel een fan en gedeeld toilet/badkamer) tot weet ik veel hoeveel duizenden bahts in de luxe resorts. Zelf ga ik meestal voor de 800 tot 1000 Baht prijsklasse, met eigen badkamer, airco, vaak ook t.v. en koelkast. Maar zelfs in drukke seizoenen is er plek zat.

    Die boomhutten worden dacht ik steeds populairder, daar die hele omgeving (Kao Lak en Phang Nga) zich steeds meer toeristisch ontwikkeld. Voor zover ik weet heeft BM-air reizen daar programma's voor. Ben overigens zelf daar niet geweest, wel in de omgeving. Erg mooi.

  • Wijnand

    in de maanden mei tot en met oktober kan je met zwemverboden geconfronteerd worden op de bekende stranden van Phuket. In dit seizoen is de Andamanse Zee nogal ruig en de branding zorgt voor sterke onderstroming.

  • Willem

    Hoi Suzanne,

    Ik las het volgende van je

    >Ik zag een aanbieding voor 679,- 15 dgn en dan kon je kiezen uit 4 verschillende plaatsen en hotels.

    Bij wie was dat dan ,klinkt goed il zelf ook die kant op ,vandaar .

    groeten Willem

  • deb

    neem eens een kijkje op mijn site : www.geocities.com/debderksen/debsite.html

    hier kan je misschien ene hoop dingen vinden die je voor je reis wilt gebruiken.

    suc6 ermee