pinnen en hotel

• Eljo

Moet in november voor 1 à 3 weken naar Bangkok. Men heeft voor mij het Menam Riverside Hotel Bangkok gereserveerd, het zou enigszins buiten de grote drukte liggen.

Wie kent het hotel en kan mij hier iets over vertellen ?

Ook zou ik graag willen weten of je kunt pinnen in Bangkok of dat het zoals in verschillende Aziatische landen beter is Travelercheques in Dollars mee te nemen, meestal is dit voordeliger.

• Yara Boff Tonella

Ik ben er jaren geleden eens geweest. Op zich een zeer goed hotel.

Buiten de drukte is betrekkelijk in BKK. De straat voor het hotel is gewoon druk. Verder ligt het hotel overal buiten en ben je altijd afhankelijk van de taxi-meter vanwege de “grote” afstanden. De chauffeurs zijn er niet altijd happig op, omdat juist het hotel ver buiten de gangbare buurten ligt. Een goede fooi helpt wel.

Het hotel ligt wel mooi aan de rivier. Ik geloof dat er een boottaxi vaart naar de “drukkere” delen van de stad.

Sinds ik er geweest ben, neem ik altijd een ander hotel. Gewoon makkelijker met de sky-train en veel kortere afstanden. Hotels van de klasse Menam zijn binnen altijd rustig ook al is de buurt druk.

• Prikker

In heel Thailand kun je overal pinnen (ook buiten Bangkok vrijwel overal), travellercheques zijn voor Thailand niet nodig. Let op het Cirrus of Maestro teken op de ATM's. Ook aankomende op het vliegveld kun je gelijk al geld pinnen.

(travellercheques blijven natuurlijk wel veiliger, een pinpas is cash geld)

• gerrit Muyen

pinnen is veel goedkoper, en je hebt de beste koers zonder verdere kosten! tenminste bij de meeste banken!

• nakluaboy