cd's naar nederland...

• arno

Saluti

Ik heb 50 gekopieerde cdtjes en wil deze vanuit thailand meenemen naar nederland. kan ik ze het beste per post versturen om douane-problemen te voorkomen? zo ja, hoeveel stuks kan ik hetbeste in 1 pakketje versturen zonder dat het opengemaakt wordt en niet op mijn thuisadres aankomt? stuk of 10 ofzo?

• Prikker

Dan kun je ze het beste als frisbees van de top van je hotel weggooien, dan heb je er tenminste nog 50x lol van.. illegale CD's uit het buitenland komen niet aan in Nederland dank zij onze strengste douane-veiligheids(=belastingheffings)regelingen van Europa/de wereld. Alle pakketjes/grote enveloppen worden in NL gescand.

Meest praktische oplossing is zelf meenemen in je backpack.

• Kees

Op een harddisk (laten) zetten…. En later in NL eventueel weer CD's van branden.

• Prikker

lol goed idee Kees, daar had ik nog nooit aan gedacht !

Een harddisk is ook stukken kleiner/veel lichter dan 50+ CD's en valt minder op mocht je bagage gescand worden.

Met software als WinIso kun je images (complete kopieen) maken van CD's naar harddisk zodat je ze later terug op CD formaat kunt zetten.

• Kees

Als je de ISO bestanden op je harddiskje nu ook nog versluiteld met bijvoorbeeld een tool als PrettyGoodPrivacy en de sluitel effe laat emailen, dan kunnen ze je helemaal niks meer maken bij de grens.

Effe een slimme vent bij een cd shop van Phantip zoeken. Voor wat extra bathjes doen ze het graag.

• arno

Prikker, worden echt ALLE pakketjes waar ook maar 1 cd inzit eruit gevist? Als ik nou een paar pakketjes van zeg 5 cd tjes naar huis per post stuur, nemen ze die dan ook al in beslag denk je??

• Prikker

JA !!!!!!! je bent alles kwijt :(:(:(:(

Ik kreeg van een vriendin in Thailand ook een CD opgestuurd die ze in een t-shirt had omwikkeld… maar ook die verdween, en ik kreeg keurig een t-shirt toegestuurd.

Maar ook enveloppes en pakketjes met 5-10 CD's in diverse vermommingen worden onderschept… het is echt zonde van het geld zo… :(

Ze worden in beslag genomen dat is het ergste.. ook krijgt de ontvanger een zogenaamde waarschuwing dat hij/zij op een zwarte lijst staat en bij herhaling gerechtelijk aangepakt zal worden, maar dat lijkt me een loze dreiging want de ontvanger kan er toch niets aan doen dat hij/zij illegale post krijgt…. lijkt me juridisch heel moeilijk hard te maken voor de douane… maar je weet nooit, we leven ten slotte in de wondere wereld van Balkenellende.

• arno

Dank je!

• maurice

ik heb meerdere malen dvd en cd opgestuurd duurde 3 dagen en kwamen netjes aan allemaal gewoon verkeerde naam maar goede adres erop en geen probleem zowel in maleisie gedaan precies hetzelfde niet meer dan 5 en geen hoesjes

arno schreef:

>

> Dank je!

• Prikker

… illegaal spul ?