2,5 week bangkok

• Nathalie

Hallo allemaal,

in april ga ik als het goed is 2,5 week naar Bangkok, op bezoek bij 2 vriendinnen, nu wil ik ook wat zien, dus als jullie tips hebben voor omgeving Bangkok, in Bangkok weet ik wel t een en ander wat ik wil zien, maar is t mogelijk om in de omgeving voor weinig geld excursies te doen? dan kan ik alvast sparen he!

alvast bedankt voor tips!!

• Prikker

April ?!?… Dat is Songkran !!! Ga alvast maar een waterpistool kopen !! Dan moet je echt met je Thaise vriendinnen afspreken..

Ayuthaya is een dagtripje waard (met de trein), Ancient City (muang boran) kun je met de bus naartoe, Chatuchak markt op zondag met de skytrain, Chinatown in het centrum, Lumpini park vroeg in de ochtend, dinner cruise met je vriendinnen op de Chao Praya (Yok Yor is niet duur), de tempelcomplexen, het strand van Hua Hin en Cha Am is 2½-3 uur ten zuiden van Bkk, Pattaya een 2 uur weg… en de bus naar de floating markets.. en alle shopping centres in bkk….

Ga ook met je vriendinnen naar een concert (http://www.thaiticketmaster.com/) bijvoorbeeld van Sting die er dan is (echt een leuke ervaring op zich) of een van de vele restaurants met live muziek etc etc…

Verder is April een van de heetste maanden, dus take it easy.. jai yen yen…

• Ellen

Ben gisteren teruggekomen van een 3 weeks bezoek aan Bangkok.

Een paar toeristische attracties moet je natuurlijk zien, maar niet te veel want alles is super toeristisch, zeg maar commercieel. Voorgaand berichtje geeft al een aantal dingen aan die je kunt bezoeken.

Ga op stap en loop door zijstraatjes, , zorg dat je in wijken komt waar de toeristen niet komen, kijk 's morgens in Lumpini, ergens halverwege links is een soort openlucht educatief centrum, waar vrouwen schilderen, battikken, zijden bloemen maken, een soort kappersschool, heel gezellig en de mensen willen graag kontakt met je hebben, vragen van alles; we hebben ruim een halve dag ons er enorm vermaakt.

De river Kwai en de drijvende markt viel ons enorm tegen ivm met de commercie. Veel plezier, en oh, ja een klein handdoekje bij je hebben om het zweet op te vegen is best wel handig, want zelfs in november was het warm, dagen van 37 graden, al was de luchtvochtigheid niet al te hoog.

• sjors27

Fietsen met Co??? Hoor ik van echt iedereen die ik diezelfde vraag stel… Ga ik ook doen 19 december!

• debbie

is er ook een site van dat fietsen of waar kan je dat regelen en wat houd het precies in ? wat kost het? dat lijkt me namelijk ook erg leuk

• debbie

ehmm die concerten, ik zie dat sting komt in bangkok, maar wat is er nog meer??? Ik ga namelijk vanaf 11 februari ik d8 als er dan misschien een leuke artiest komt, dan vind ik dat wel het proberen waard… iemand enig idee, want van die site kon ik het niet helemaal halen.

• Prikker

Gewoon onder concerten : http://www.thaiticketmaster.com/concert/

D'r is alleen niet echt veel anders in December van westerse afkomst dan Sting..

De site verkoopt tickets zo'n 1-2 maanden vooraf dus Februari wordt nog niet echt getoond, dat komt zo begin Januari erop te staan, kijk dan nog eens zou ik zeggen.

Het is niet zo dat westerse sterren Bangkok ‘platlopen’ dus wees ook niet te veeleisend en doe gewoon eens gek en maak het gewoon eens mee om tussen tienduizenden Thai uit je dak te gaan.. da's toch wel een avondje goed besteed ?

Ik had mazzel en heb er een Robbie Williams concert meegenomen, was echt te gek !!!

• Robert

Zo heb ik het laatste concert van TOTO daar meegemaakt. Is alweer een jaartje of 2 geleden hoor. Mijn vrienden hadden voor mij een ticket op de 1ste rij in het midden geregeld. Met de snufferd vooraan. In die grote hal. Echt prachtig!

• debbie

jah precies lijkt me wel kick, alleen vind ik dan wel dat er een beetje een leuke artiest moet zijn, iemand die ik ken, die namen die jullie noemen zijn ook al te gek, maar ik ben er in februari dus ik moet evcen afwachten wat er dan komt, als er iets komt.

hoeveel moesten jullie dan voor zo'n kaartje betalen?

en robbie williams .. wow te gek man ;)

• Prikker

Prijzen staan ook op de website, zo tussen de 600 - 1200/1500 baht afhankelijk van de kwaliteit van de stand- of zitplaats en de ring etc etc.

Een tip…m'n date had me al geinformeerd dat fotograferen niet toegestaan was, dus neem of geen foto-toestel mee, of neem een wegwerpcamera (zonder flits) mee :D…. Je kan gefouilleerd worden en in de concerthall wordt gecontroleerd… camera's worden in beslag genomen.

En ja.. Robbie Williams was inderdaad te gek…. hehehe zeker als je net als ik helemaal vooraan het podium staat :D Af en toe was het zelfs leuker om achterom de concerthall in te kijken en tienduizenden thai-popjes uit hun dak te zien gaan …. (Robbie trekt nu eenmaal veel vrouwelijk publiek.. maar dat is vast geen nieuws).