Must see in Bangkok?

• Laura van Erk

Hallo allemaal,

Ik ga volgende maand met mijn vriend naar Thailand en vroeg me af wat echte “must sees” zijn in Bangkok.

Groetjes, Laura

• merel

Het paleis en de tempels zal je wel niet bedoelen. Maar zelf ga ik volgende week op herhaling naar de weekend market, China town, eten bij Bayoke, en vorig jaar was het vanaf begin december erg gezellig op de kerst market (sky traim chidlom) grote terrassen met een heerlijke bbq en live muziek. en dit alles in kerstsfeer.

Mocht je nog naar patpong gaan (sky train sala deng) loop dan richting rivier en je komt bij Silom Village, gelegen aan de Silom road. Je kunt hier lekker eten en er is traditione thaise dans.

• Prikker

Muang Boran (Ancient City) is een soort Madurodam van Thailand met schaalmodellen van de interessantste plaatsen in Thailand !!

Het ligt ietsje buiten Bangkok, is makkelijk zelf te regelen met het openbaar vervoer of ongetwijfeld via een van de vele reisbureautjes te laten regelen. Als je zelf op eigen gelegenheid gaat huur dan een fietsje als je het park ingaat want het is vrij groot en kan erg warm zijn.. Een fietsje is dan niet alleen minder vermoeiend maar ook lekkerder fris.

Bezoek een concert in Bangkok en meng je onder de duizenden Thai die uit hun bol gaan bij een van de vele westerse of oosterse rocksterren of wat dan ook… Helemaal te whow ! http://www.thaiticketmaster.com

Siam Square, MBK Department Store en de vele andere Department Stores langs de Skytrain (om te shoppen) en natuurlijk Chatuchak market op zondag aan de noord-einde van skytrain.

Lumpini park vroeg in de ochtend om daar de ochtend gymnastiek te volgen en gewoon rustig in hartje Bkk wakker te worden.

Chinatown.. heerlijk !

Grand Palace.. spreekt voor zich

Khao Sarn Road.. even hippies en backpackers bekijken..

• Eric S'pore

Dank je Prikker,

precies wat ik ff nodig had voor volgende week…. ;-)

groet,

Eric S'pore

• Laura

Hallo merel,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik heb er veel aan:) Mag ik van je weten bij welke Bayoke je hebt gegeten? Suite of Sky?

Is er behalve de kerstmarkt nog meer leuks te beleven rond de kerst? Wij zitten er n.l. net in die periode.

Ik hoop van je te horen.

Groetjes van Laura

• Laura

Hoi prikker,

Weer bedankt voor je handige info:) Vraagje trouwens: ik zie via die url die je me hebt gegeven dat er een tourist boat is die dagtochten organiseert. Nu staat het me al gauw tegen als er “tourist” voor staat. Kans is ook groot dat je weer naar allerlei verkoopunten wordt toegeleid hetgeen ik zonder van mijn tijd vind. Weet jij iets meer over niet-toeristische bootuitstapjes waarbij je echt iets van de Thaise cultuur te zien krijgt?

Groetjes van Laura

• Prikker

Laura, die link (thaimaster) wordt voor 99,9% door Thai gebruikt om uitstapjes mee te regelen, dus als je bang bent om jezelf tussen de westerlingen te verliezen zal dat wel meevallen…. Nu is het inderdaad zo dat een Thai graag ergens stopt om ‘nog wat souveniers en lekkernijen voor het thuisfront te kopen’… en dat is nu eenmaal gewoon zo… wind je er niet teveel over op… je bent op vakantie.

• Laura

Hoi prikker,

Fijn dat ik dat weet. We gaan zo'm boottrip boeken voor de 26e van december. Ik vertrouw helemaal op jou:):)

Groetjes van Laura

• Prikker

Laura,

alvast veel plezier gewenst !

Maak je geen zorgen, komt helemaal goed !!!!

(Om in de onsterfelijke woorden van de kapitein van de Titanic te spreken bij het opdoemen van een enorme ijsberg :D:D:D …'t is maar goed dat ze in Bkk geen ijsbergen hebben :D:D:D.. of hadden ze die nu wel…. ?!?!)

• wiljan

hoi doe de fietstocht van co van kessel ik heb hem gedaan als heel leuk en leerzaam doeii wiljan