Afstand Bangkok-Ko Samet

• sjefke

Beste lezers,

Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen bovengenoemde plaatsen is en hoe ik het beste naar Ko-Samet kan afreizen? Dus Bus, trein, taxi vliegtuig……benenwagen?

Alvast bedankt,

Gr. Sjef

• Kees

Tja het is natuurlijk aan jou om het vervoermiddel te kiezen. Je kan de bus pakken. Redelijk comfortabel en snel. Opstappen bij het oostelijke busstation (Ekamei) op de Sukhumvit. (Ergens bij Soi 50 in de buurt)

Je dient dan de bus te nemen naar Ban Phé. Bij het eindpunt uitstappen en daar kan je de boot nemen. (Deze bus is de snelste en rijdt niet over Pattaya.) Hoh Samet staat op het busstation in het engels aangegeven.

De kosten zijn te verwaarlozen. (Kan je in NL nog geen eens een strippekaart voor kopen!)

• Joachim

Van Bangkok naar Ban Phe (hier vertrekt de boot naar Samet) is ongeveer 230 kilometer.

Met een aircon bus vanaf de Eastern bus station (Ekkamai) duurt ongeveer 3,5 tot 4 uur.

Bij vrijwel ieder reisburo in Bangkok kun je ook een taxi regelen voor 1500-2000 baht naar Ban Phe.

Een trein rijdt er niet naartoe en vliegen kan ook niet…..

• sjefke

Bedankt voor jullie reaktie!!

Ik ga dit zeker doen….zou het ook mogelijk zijn om gewoon aan een willekeurige taxichaufeur te vragen of hij dit voor 1500 bht-2000 bht wilt doen? Of moet dit altijd via een reisburo lopen?

Met vriendelijke groet, Sjef

• Joachim

Dat zou je ook kunnen proberen, sommigen willen dat vast wel denk ik.