vervoer in bangkok ??

• jan

graag wil ik advies hebben betrefend openbaar vervoer in bangkok

wij willen 2-3 dagen even in bangkok rondkijken , en aangezien wij niet de leeftijd en de conditie meer hebben van de gemiddelde backpacker wiilen wij dus gebruik maken van het openbaar vervoer nu ben ik al op internet aan het zoeken geweest

maar ik kom er niet uit wat makkelijker is de sky train , of de metro , wij willen bv even chinatown doen weekendmarkt ook veel over gelezen

want de taxi lijkt me geen oplossing als je hoor van de drukte en opstoppingen daar .

wie weet ook op het net de route map van metro en skytrain te staan

want ik kan geen Thais lezen namenlijk

dank voor alle tips

jan

• Jack

Jan,

Neem de reactie van Sernsak(Teun) niet al te serieus, het is een verwarde gefrustreerde ziel die z'n kicks krijgt door mensen uit te dagen.

Ik weet niet wie je wijsgemaakt heeft dat de taxi geen goed vervoersmiddel in Bangkok zou zijn maar de taxi is echt perfect om in Bangkok van A naar B te gaan.

In het weekend en spitsuur is het weliswaar in hartje Bangkok druk maar normaal gesproken is de taxi DE manier op om je bestemming te komen in Bkk.

Als het om winkelen gaat zijn de skytrain en metro in hartje Bangkok ideaal en goedkoop. Als je een paar dagen blijft zoals je zegt kun je beter een dagpas of 3-dagenpas (cashcards*) nemen dan heb je nergens meer omkijken naar.

Zie ook de plattegrond van Skytrain en Metro op * :

http://www.urbanrail.net/as/bang/bangkok.htm

Maak je niet te druk over Bangkok/Thailand alles is een stuk makkelijker dan je wijsgemaakt is.

Groeten,

Prikker

• bangkokmania

ikzelf vind de taxi ook het meest ideaal, niet duur.

de skytrain ook wel maar het bereikt niet alle bezienswaardigheden, als het dat wel doet is het de snelste manier ja.

maar de taxi is ideaal , echt waar!.

• arnie73

De Skytrain en metro zijn ideaal voor bestemmingen die niet al te ver van de stations liggen. Heel duidelijk aangegeven en goedkoop. Voor het golden palace e.d. kan je beter een taxi of een tour nemen. Deze liggen niet eens in de buurt van de stations. De winkelcentra en evt. Chinatown zijn wel te bereiken met skytrain en metro.

• Harrie Leusden

Hoi Jan,

We verblijven altijd in het prince palace hotel, is op loopafstand van china town ongeveer een half uurtje lopen of met de taxi 20 minuten het voordeel van dit hotel is dat http://www.greenwoodtravel.nl/index2.htm erzit een reisbureau met nederlandse leiding kijk maar op hun website, tevens ligt het aan de Mahanak gracht met de boot ben je binnen een paar minuten in het centrum kost je 5 bath,

het hotel kost per nacht 1000 bath, vraag bij greenwood een paswoord aan,

volgende week hoop ik er weer drie weken te verblijven

succes Harrie

• Excallibur

Voor 1000 baht kan je heus wel een beter hotel vinden hoor. Wat denk je van de Max, Rama 9, 4 sterren en vlak bij fortune plaza (1000 b / nacht, buffet breakfast voor twee)