halers en brengers

• Blont

Voor halers en brengers op schiphol. (Niet helemaal Bangkok gerelateerd, maar ik haalde mijn vrouw op die uit Bangkok kwam)

Vanmorgen was men op Schiphol mensen naar de identiteit aan het vragen. Kon dus terug naar mijn auto om mijn rijbewijs te halen.

Zal wel vaker gebeuren.

Henk.

• Kwai

Ja Henk heb je nog mazzel : voor het zelfde geld krijg je een bekeuring

Het is toch van de zotte aan het worden in Nederland ( mag de Nederlandse vlag niet eens op je tas hebben )

Waar leven we in welk land ??

Mijn nummer een punt in Thailand is waarom ik van Thailand hou : VRIJHEID en minder regels

Kwai het vrije Buffeltje

• han

Preventieve controle,het is al lang bezig op schiphol.

Laatst is er bij zo,n controle nog geschoten op schiphol.

Het kan nog erger,soms zijn er controles buiten ,meestal op het departure deck,je auto word aan de kant gezet,je moet uitstappen en 5 meter van de auto afstaan.

Dan word je gefouilleerd en je auto door 4 -5 man volledig binnenstebuiten gekeerd,alles word be- en ingekeken,van bagage tot dashbordkastje en onder de stoelen tot je volledige kofferbak.

Dit is allemaal begonnen na 11 september.

Het gebeurd overgens ook in de grote steden en vooral in het weekend in de omgeving van de uitgaansgebieden.

Je hebt natuurlijk wel wat te vertellen na zo,n dagje grote stad

Ik heb er geen problemen mee want eindelijk word er iets ondernomen ,de goede lijden onder de kwaden maar hebben ook niets te vrezen.

• Blont

Han, met 11 september bedoel je zeker die beroemde dag dat ik bij de kapper zat en niet die dag in 2004?

Ik zag inderdaad een hoop bewapende mannen op schiphol 2 maanden geleden, toen ik haar wegbracht. Maar het was eerlijk gezegd eerder nog niet zo opgevallen. Er waren wel praatjes over strengere controles, maar ik vond het al die tijd nog steeds niets voorstellen.

Alleen een keer, zeker 10 jaar geleden, toen ik met Royal Jordanian vloog. Werd echt alles in de vertrekhal omgekeerd. Eerder mochten we ook niet in die ruimte komen.

En een keer, toen kwam ik op Don Muang aan en zat iedereen voor CNN. Er was toen na 11 september bij New York een vliegtuig neergestort op een wijk. Op dat moment was het nog niet bekend of het een aanslag betrof. Bleek later ook niet zo te zijn. Allemaal angstige gezichtjes van mensen, die moesten gaan vliegen. Ik had toen een tussenstop in Frankfurt. Toen ik uit het vliegtuig stapte ging iedereen links af. En ik effe rechts, want daar was de wc. Toen ik klaar was met de grote boodschap en van het toilet af kwam, kwam er een agent naar me toe en snauwde dat ik door moest lopen. Waar dat nou voor nodig was?

Henk.

• Eric S'pore

Heeft dit verhaal van henk niet alles te maken met het feit dat je tegenwoordig in Nederland te allen tijde verplicht legitimatie moet kunnen tonen?

groet,

Eric S'pore

• Blont

Daar was het me ook om te doen. Wanneer je iemand haalt of brengt kun je het risico lopen naar je legitimatie gevraagd te worden.

En op schiphol lijkt dat risico iets groter dan op andere plaatsen in Nederland. Nergens anders heb ik ooit zo bewapende kerels gezien in Nederland.

Maar het zal dus niet alleen met de nieuwe wet te maken hebben, maar ook de angst voor aanslagen.

En de politiemensen in Nederland moeten ook nog een hun quotum aan bekeuringen halen. Er is blijkbaar niet eens een overgangstermijn. Het heeft in ieder geval al een baby van 5 maanden nu al tot bajesklant gemaakt.

Henk.

• han

Stoere ,de politie heeft er niets mee te maken,schiphol word bewaakt door de koninklijke mareschause.

Schiphol is priveterrein en ik geloof zelfs dat er nog steeds slagbomen staan en men kan heel simpel schiphol afsluiten

De politie mag officieel nog geen bekeuring uitschrijven,de mareschause wel maar doet dat zelden.

.

• SyBerk

Schiphol is (of wordt >> uit jullie berichten lijkt het er al op dat de maatregelingen al getroffen zijn) tegenwoordig aangewezen als permanente risico gebied ten aanzien van terrorsime e.d. De politie, mareschause en andere veiligheidsdiensten mogen en kunnen een iedere persoon en/of voertuig op het terrein / grondgebied van Schiphol preventief “binnenste buiten keren”. Helaas leven wij tegenwoordig in een wereld waarin dit nodig is. Op de website van Schiphol is er niets over te vinden helaas.

Uit de telegraaf 25 januari 2005

Een grote meerderheid ***(bevolking volgens enqeute)*** steunt het voorstel om permanente veiligheidsgebieden, zoals Schiphol, aan te wijzen zodat daar preventief gefouilleerd mag worden. Volgens de onderzoekers is 69 procent het daar mee eens, vindt 18 procent dat het strenger kan en 12 procent is er tegen. Ruim de helft (54 procent) denkt dat de kans op terreuraanslagen door deze maatregel afneemt.

http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=453830&pagina=0&query=schiphol&alleenrecent=on&bron=binnenland

Schiphol wordt permanent veiligheidsgebied

24 jan 2005

Het kabinet heeft Schiphol aangewezen als permanent veiligheidsgebied. Dat

betekent dat politie en marechaussee op het hele terrein van de luchthaven

preventief mogen fouilleren. De maatregelen gelden binnenkort ook voor de

overige internationale luchthavens in Nederland. Dat hebben de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) maandag in een brief geschreven aan de Tweede Kamer. Daarin kondigen ze nieuwe maatregelen aan om terrorisme te bestrijden. De VVD had er vorig jaar september voor gepleit om alle luchthavens als permanent risicogebied te bestempelen.

***Einde krante berichten****

Dus iemand naar schiphol brengen die met vakantie gaat geeft je zelf als brenger ook het vakantie gevoel omdat je je paspoort mee moet nemen. (zei hij sarcatisch)

SyBerk