ondergrondse

• Blont

Ik ben over 2 weken eindelijk weer eens in Thailand.

Verblijf de eerste 2 dagen in het Siam Beverly Hotel. Ik zag op de kaart dat de ondergrondse in de buurt is. Klopt dit?

En deze kan mij dan helemaal naar het Hua Lampong treinstation brengen.

Hoe druk is het dan in de metro? Ik heb ten slotte ook nog een beetje bagage bij me. Niet veel, hoor. Een klein koffertje en een rugzak. Ik vond op internet een vertrektijd van 09.30 uur als zo'n beetje de laatste mogelijkheid om naar het Noorden te treinen.

Maar ik vond op het internet ook wat vertrektijden naar het noorden. Zijn er alleen maar van die vroege treinen. Of is dit maar een gemiddeld overzicht. Met alleen de belangrijkste sneltreinen, dat ik gevonden heb.

Op vakantie heb ik geen haast. Ik wil uiteindelijk in Chiang Mai uitkomen. Daarbij wil ook ook Pitsanulok even aandoen. Maar ik kan daar best wel enige dagen over doen.

Henk

• Chang

Stoere,

Ik begrijp dat je met de trein naar Chang Mai wilt gaan. Het beste kun je met de nachttrein eerste klasse naar Chang Mai reizen. Je hebt dan namelijk een coupe welke je op slot kunt doen, dat slaapt wel zo rustig dan een tweede klas, waar je dit niet hebt. Het is iets duurder, maar je bespaart je wel hiermee een hotelnacht.

Dan zou ik weer rustig afzakken naar Bangkok. Je kunt het natuurlijk ook andersom doen.

Let wel op dat je de treinkaartjes minimaal 24 uur van te voren koopt (je moet je plaats reserveren), anders kun je alleen maar 3e klasse reizen. Op een lange afstand is dit niet aan te raden.

Hier de link naar de treintijden naar Chang Mai vanuit Bangkok:

http://travel-online.to/srt/departure/north_d.htm

Chang

• Blont

Ik wil met de trein riching Chiang Mai gaan. Ik heb alleen met mezelf afgesproken.

En ik wil overdag reizen. Dan zie je ten slotte nog wat.

Als ik onderweg een plaatsje tegen kom, waar ik dan enkele dagen wil blijven, wil ik daar dan ook uitstappen om later verder te reizen. Weer richting Chiang Mai. Als ik het deze vakantie niet haal, dan misschien een volgende keer beter.

Chang,

Bedankt voor het schema. Ik had alleen link gevonden naar een schema waarbij ik voor half 10 uit Bangkok moest vertrekken.

Weet je ook nog hoe druk de metro is?

Henk.