visadienst

• thaitravel

Ik heb een vragenlijst gehad voor een visa kort verblijf met daarin de vraag (40) hoe ik kan garanderen dat mijn vriendin na het verblijf van 3 maanden terugkeerd naar thailand, heeft iemand deze vraag al een keer goed afgesloten en zoja met welk antwoord of antwoorden. Ik heb gehoord dat op deze vraag weleens visas worden afgewezen. Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

met vrgr thaitravel

• nakluaboy

Neem aan dat je die vragenlijst van de i.n.d gehad hebt .

Zelf heb ik die vraag nooit gehad

Heeft je vriendin kinderen ,een eigen huis ,grond, vast werk.. vermelden bij de i.n.d

Je zou er kunnen neer zetten dat je je relatie met haar wil verbreden en de volgende stap is dan een vakantie naar nederland en dat je het verschil van een vakantie visum en een mvv zeer goed weet .

Je zou ook blufpoker kunnen doen tenminste als je aan de eisen van een mvv voldoet je zegt dan als het vakantie visum word afgewezen zijn wij genoodzaakt om een mvv aanvraag opstarten omdat wij van elkaar houden .

De beslissing ambtenaar zou kunnen denkent dan als ik hun nu een vakantie visum geef. Kunnen ze geen mvv aanvraag opstarten en zal je vriendin als ze weer terug is in thailand een inburgerings cursus moeten volgen voor de mvv (inburgering geld nu nog niet )

ps waarom vraag je geen mvv aan die inburgerings cursus die van de zomer waarschijnlijk gaat gelden bedacht door die rotweiler van een Verdonk is echt geen makkie hoor *D

• silence

Deze ambtelijke dwalingen zijn niet uit te leggen maar het volgende kan je doen;

Je kan vermelden dat indien men dat wenst je een copie van vertrek kan overhandigen welke zal worden afgestempeld door luchvaartmij en/of douane.

Vermeld tevens dat je geen problemen wenst omdat niet uitgesloten is dat zij nog eens zal terug komen in Nederland en er persoonlijk zorg voor zal dragen dat op de gestelde datum zij nederland weer verlaat.

Mocht je er niet uitkomen wil ik je verder helpen.

• han

Waar men héél gevoelig voor is erbij vermelden dat je de wet respecteerd en op de hoogte bent van het feit dat een eventueel MVV in Thailand door je vriendin moet worden opgezet

Zorg dat er een retourticket is en vermeld dat het inderdaad is om te zien hoe Nederland is en om jullie horizon te verbreden.

Vertel maar niet dat je zeker weet dat je vriendin anders is :D

• silence

Zeker een pluspunt het volgende:

Hierbij is men geheel en onverkort overtuigd van de goede bedoeling.

Geef tevens aan de je bij aankomst in het land dit geval thailand een bezoek zal brengen aan de Nederlandse Amb. om te tonen dat men weer terug is.

Men geeft dan een stempel in het document en dit wordt bijgehouden in een dossier, bij volgende aanvragen wordt hier positief rekening mee gehouden en zal een verblijf wederom in nederland soepeler verlopen.

• Blont

Ik zie het eerlijk gezegd toch nog niet zo gauw gebeuren.

Andere landen zullen protesteren tegen dit beleid. En de nederlandse overheid bestaat nu eenmaal al jaren uit allemaal slappe papzakken.

Kijk maar naar wat er van de week gebeurt dat papzak Bakellende iets roept over de gekozen burgemeester. Hij krijgt een telefoontje van zo'n papzak van D66. En papzak Bakellende meldt dat hij analytisch aan het denken was. “pleur effe op met je analytisch denken, man” denk ik dan.

Een amerikaan zal voortaan namelijk ook niet aan deze cursus kunnen ontkomen. En als de amerikanen prostesteren, dan weten ze in Den Haag niet hoe gauw ze weer bij die amerikanen in het gevlei moeten komen. Amerikanen kennende gaan ze Nederlanders ook met gelijke munt terug betalen. Dus komt er een cursus noem alle presisenten in de juiste volgorde en hoe ze aan hun einde zijn gekomen.

Henk.

• nakluaboy

Nederland mag het inburgeringsexamen niet verplicht stellen in EU-lidstaten en landen als de VS, Canada en Japan waarmee het een verdrag heeft. Nederland moet nog uitsluitsel krijgen van de Europese Unie of de exameneis strookt met het associatieverdrag met Turkije

Wat voor een verdrag het inburgeringsvrij verdrag :?