malaria pillen en injecties

• arnolda

Beste thailand gangers,

wij gaan 4 september a.s. naar bangkok voor 2 weken. Moeten wij verplicht malaria pillen en injecties innemen voor thailand?

Wie o wie kan ons goed advies geven, ik vraag het aan jullie omdat jullie zoveel ervaring hebben met dit land.

Heel vriendelijk dank

• Petra

Als je alleen naar Bangkok gaat, heb je wel inentingen nodig, (vraag bij de GGD) en als je naar het noorden gaat of de jungle in dan heb je misschien wel malariapillen nodig. Trouwens de meeste ziekenfondsen vergoeden de inentingen die je bij de GGD laat doen. Doe dat dan niet op het laatste moment.

Kortom, de GGD of tropenzorg kan je alles vertellen welke inentingen je nodig hebt.

Petra

• Cindy

Wij gaan 24 juli naar Thailand voor 3.5 weken.

Wij gaan van Bangkok helemaal naar Chiang Mai en eindigen onderaan op Koh samui.

Het advies wat wij gekregen hebben bij de Travel Healt clinic in Hengelo en ook opgevolgd hebben is als volgt:

Hepatitus A en DTP prik halen.

Geen malaria tabeletten, omdat Thailand officieel geen malarialand meer is. Wel dien je in het noorden je echt goed in te smeren met muggenspul (hoog deet gehalte). Dit omdat de omringende landen nog wel malaria landen zijn en de mug niet stopt bij de grensovergang….

Dus 2 spuiten en goede bescherming door te smeren en s avonds lange broeken en shirts met lange mouwen te dragen.

Tevens hebben wij het advies ORS en diaree remmers mee te nemen gekregen.

Geloof dat ik zo wel voldoende info heb gegeven.

Maar indien je vragen hebt, neem dan contact op met de GGD of in het ziekenhuis met de Travel Health Clinic (Bij ons in Hengelo bestaat dit dus)

Fijne vakantie

• arnolda

hartelijk dank voor jullie goede info. Zal het zeker volgen

Heel hartelijk dank

ARNOLDA

• khonkaen

gebruik nooit malariapillen … de meeste muggen zijn hier resistent voor

. mocht je toch malaria krijgen , is dat moeilijker door de ziekenhuizen te behandelen

tegen tropische malaria is geen kruid gewassen , jaarlijks sterven daar meer dan

2 miljoen mensen aan .. over de hele wereld gezien.. voornamelijk in africa, india en indonesia..

wees wel attent op dengue muggen , die steken alleen overdag en komen in de

steden voor..

de dengue mug is groter en dwarsgestreept..

als je koorts krijgt, laat dan zo snel mogelijk je bloed onderzoeken in een ziekenhuis… onderschat dengue of knokkelkoorts niet … dit jaar zijn er al

7000 mensen aan overleden , 2x zoveel als vorig jaar..

maar alla , niet getreurd… een prettige vakantie

willem, nederthai..

• broer

beste arnolda

via de ggd is het de beste manier om injecties te halen tegen dtp

na een half een herhaling en je bent voor 10 a 15 jaar er vanaf

via de huisarts bloed laten prikken of je genoeg antistoffen bezit tegen hepatitus

wij gaan al 6 jaar naar thailand laos birma cambodja,en geen malariavoorzorg

wel nemen we smeer middeltjes mee zoals deet van tropenzorg

broer

prettige vakantiekhonkaen schreef:

>

>

>

> gebruik nooit malariapillen … de meeste muggen zijn hier

> resistent voor

> . mocht je toch malaria krijgen , is dat moeilijker door de

> ziekenhuizen te behandelen

> tegen tropische malaria is geen kruid gewassen , jaarlijks

> sterven daar meer dan

> 2 miljoen mensen aan .. over de hele wereld gezien..

> voornamelijk in africa, india en indonesia..

>

> wees wel attent op dengue muggen , die steken alleen overdag

> en komen in de

> steden voor..

> de dengue mug is groter en dwarsgestreept..

> als je koorts krijgt, laat dan zo snel mogelijk je bloed

> onderzoeken in een ziekenhuis… onderschat dengue of

> knokkelkoorts niet … dit jaar zijn er al

> 7000 mensen aan overleden , 2x zoveel als vorig jaar..

>

> maar alla , niet getreurd… een prettige vakantie

>

>

> willem, nederthai..

• Teuntje

heb er 4 jaar gewoond/gewerkt en nooit genomen. Heb 25 jaar in het verre oosten en afrika gewoond en bii n mekaar misschien 4 weken genomen tot ik ontdekte dat mijn ogen heel snell achteruit gingen. Nooit malaria gehad trouwens, wel een keer of 4 over als die jaren toen ik me niet lekker voelde even naar malaria laten kijken , bloedtest , zo gebeurt.

• Teuntje

petra voor malaria zijn het pillen, geen injecties

• P&C

de meeste verzekeringen vergoeden het juist niét, alleen als je (uitgebreid) aanvullend verzekerd bent.