inentingen

• kees

Overal tegenstrijdige berichten over inentingen. De een zegt verplicht, bij de ander wordt het aangeraden en bij de volgende weten ze van niets.

Ik verblijf in Bangkok, Koh Samui en Pattaya ( dus geen binnenlanden ) wie weet wat ik moet doen wel of niet. ik weet wat de GGGD zegt maar wil het van reizigers zelf horen die er al jaren komen

• Yara Boff Tonella

Je moet het zelf weten. Sommigen doen het wel en sommigen niet. Ik heb het jaren geleden wel gedaan en was er voor 10 jaar gelijk vanaf. Als ik weer moet doe ik het in Thailand. Veel goedkoper en minimaal zo goed. Ik kom er dan ook vaak.

Het is dus maar net hoe je er zelf over denkt en welk risico je wilt lopen. Bedenk wel, dat als je iets oploopt, en je had het met die inentingen kunnen voorkomen, de verzekeringen misschien moeilijk kunnen doen. Ziekenhuis kosten zijn hoog hier in NL. Regel hier of in Thailand wel voor jezelf DEET, minimaal 40%.

• mai

Ik heb 2 jaar geleden voor een bezoek aan Thailand en aansluitend Kathmandu m'n inentingen in orde laten brengen.

Ik heb onder andere Havrix laten zetten, dit is tegen hep.A en werkt 10(!!!) jaar.

voor de zekerheid ook mn tetanus in orde laten maken. Beter mee verlegen dan om verlegen. toch?

Het wrd ons trouwens aangeraden als we ook maar iets anders gingen doen dan de normale dingen. bij wijze van met de trein&boot naar Samui in plaats van met Bangkok air was al genoeg reden…

• Esther

Hoi Kees,

Wij (4 personen) zijn net terug van 4 dagen Bangkok en 2 weken Koh-Samui.

Wij hadden geen een van allen inentingen. Van alles gedaan, ook gewoon van de karretjes van de straat gegeten en er is niemand ziek geweest.

Wel opletten met het water.

Wij gaan al 10 jaar lang naar landen waar inentingen geadviseerd worden, maar zolang we de binnenlanden niet in gaan vinden wij het niet nodig om ons te laten inenten. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening………………..maar we zijn nog nooit ziek geworden.

Alvast een prettige vakantie.

Esther

• Petra

Esther, sommige inentingen (tetanus en hepatitis) zijn zeker niet alleen voor ‘als je het binnenland in gaat’, maar ook voor de dagelijkse dingen: een muggebeet bijvoorbeeld die je open krabt kan gemakkelijk gaan ontsteken (tetanus) en hepatitis komt ook niet alleen in de binnenlanden voor.

Gelukkig zijn jullie nog nooit ziek geworden, en ik heb zelf ook niet alle haalbare prikken gehaald, maar sommigen zijn toch wel verstandig.

Petra

www.langevakantie.nl

• khonkaen

beste kees,

het ligt er maar aan hoe het met jouw afweer systeem gesteld is

bij veel nederlanders is dat zeer bedroevend…. door het steriele eten en doordat zij voor elk wissewasje naar de dokter gaan en dan volgespoten worden met antibiotica…

ik kom 15 jaar in thailand en woon er 12 jaar ..ben niet ingeent en ben nooit ziek… hoewel mijn vrouw hepatitis heeft , heb ik nergens last van..

hepatitis en tbc zijn de volksziektes in thailand ..

momenteel is er een waarschuwing van de overheid voor malaria in de zuidelijke provincies en dengue in de steden..

de gezondheidszorg in thailand is uitstekend .. en goedkoop in de gemeenteziekenhuizen…

als je koorts zou krijgen is het verstandig je zo snel mogelijk te laten onderzoeken

voor jou lijkt het mij verstandig je aan de adviezen van de ggd te houden ..

willem

• Petra

Hallo Kees,

Wij zijn Februari 2005 naar Thailand geweest (o.a. ook Bangkok en Ko Samui) en hebben ons laten inenten tegen DTP en Hepatitus A. Bij de GGD vertelden ze ons dat deze inentingen niet verplicht zijn maar ze worden wel aangeraden.

Ik zou dus ook het advies van de GGD opvolgen.

Veel plezier in Thailand!

groetjes Petra

www.2discover.net

• Petra

Hoi Kees,

even een kleine bijkomstigheid: vaak worden de inentingen door de ziektekostenverzekeraar vergoed. Was bij ons wel het geval. Vraag het even na bij de verzekeraar. Verder ben ik met andere Petra eens dat het geen kwaad kan om je in te laten enten en ze zijn vaak lang werkzaam. 10 jaar ( na een herhaling)

Wij zijn 5 jaar geleden ingeent en gaan lekker nog, en nee wij zijn nooit ziek geweest maar ik denk dat dat voor de meeste thailand toeristen geldt.

Groet

Petra

• Teun

Zelfde met mij willem, ik moet niets van die flauwe kul hebben, het lichaam knap het zelf heel goed op. Malaria troep daar ben ik 20 njaar gelden al mee gestopt en heb het nooit gehad

• ben

GGD in Nederland wil alleen geld verder niets.

Lijkt wel oplichting die spuitjes die ze geven.