Hoe sms sturen vanuit Nl naar Thailand

  • Sd

    Hello allemaal,

    Mijn zus zit in Thailand en heeft haar mobiel bij zich. Ik kan haar gewoon bellen op haar 06 zonder eerst een landnummer in te toesten.

    Maar klopt het dat als ik haar een sms-je wil sturen dat ik dan eerst 0066 moest toesten? En dan niet meer de 0 van 06. Dus 0066-6-……..

    Ps. ik had ook geprobeerd om via een site gratis sms-jes te versturen, maar dat lukte niet, mag zeker niet omdat het naar het buitenland is?

    Bedankt voor reacties!

  • Holiday

    Je kan gewoon een sms sturen zoals je dat anders ook doet.

    Er hoeft niets extra's gedaan te worden.

    Is eigenlijk ook logisch,want men weet niet altijd waar de persoon naar wie je belt of sms't zich bevind.

    Sms ze !

  • Sd

    Bedankt Holiday!

  • WillemT.

    Ik ben het ditmaal eens met Holiday, je moet gewoon een SMS-je kunnen sturen naar het Hollandse 06-nummer van je zus. Heeft ze een Thaise simcard dan moet je 0066 gebruiken.

    WT.

  • Charlie

    Ja gewoon +31 (of +66 naar een Thais gsm) gevolgd door het nummer zonder de 0.

  • Sfred

    En niet de nieuwe 8 vergeten :D

  • anoniem

    Welke nieuwe 8?

  • loe

    iedereen, die anoniem post, moet een 8 toevoegen aan het te draaien mobile nummer

  • WillemT.

    Nu al weer een 8, dat was per 1 oktober 2006 ook al het geval. Ze blijven aan de gang in Thailand. Misschien heeft de 8 een speciale betekenis.

  • anoniem

    Wauw, wat zijn we weer lollig. Misschien kun je je ook bedenken dat er een reden is waarom iemand anoniem post op de prikborden bij startpagina? Een beetje empathisch vermogen zou je niet misstaan!