nep horloges

• sjohnie van anita

Beste mensen ik kom volgende week naar thailand en blijf ook een tijdje in bkk. Ik heb al vaker nep klokjes gekocht in patpong enz enz. (knakenwerk paar honderd bath of zo) maar ik heb gehoord dat er plaatsen zijn in bkk waar je hele goeie neppers kan kopen met goeie uurwerken en niet van echt te onderscheiden, hier hangt natuurlijk wel een ander prijskaartje aan ze gaan voor ongeveer voor 25000 over de toonbank klinkt veel, maar dit zijn hoogwaardige horloges niet van echt te onderscheiden. Kan mij iemand opweg helpen waar ik moet zijn voor zoon klokje??

• RW

Bij de stalletjes op Sukhumvit (maar waarschijnlijk overal waar ze nephorloge verkopen) kan je gewoon vragen naar de betere nephorloges. Ze gaan dan met je naar een plek uit het zicht en komen vervolgens met de neppers die niet in de gebruikelijke stalletjes verkocht worden.

uit ervaring weet ik dat je dit het beste sávonds kan doen.

• Adrie

Bij Mister Wong.

Maar die zit in Pattaya, als je met je rug naar de tempel in zuid Pattaya staat (die kent iedereen) dan iets naar links loop je de markt binnen, effe rond neuzen en je vind hem wel ( het stinkt er wel behoorlijk naar vis daaro).

Dus mocht je er in de buurt zijn, goeije klokkies voor rond de 3000 bath.

• Erik

je kunt het ook eens boven in MBK proberen

• Khunjan

Ben recentelijk nog even bij Mr. Wong wezen neuzen omdat ik een paar replica topmerken wilde kopen, op een Vacheron na niets te koop dan alleen maar Breitling horloges die een beetje te grof naar mijn smaak zijn.

Heb me daarom door een expat naar Soi Buakow laten brengen waar wél de topmerken zoals Franck Muller, Patek Philippe, ChronoSwiss, Jaeger LeCoultre, A. Lange & Sohne, Glashütte en Nardin Ullysee te verkrijgen waren, ieder horloge wordt opengemaakt, gecalibreerd en van nieuwe seals voorzien waarna er een merkteken in de kast komt te staan wat je 1 jaar garantie oplevert. Deze replicla's zijn dan ook van hoge kwaliteit waarvan alles perfect werkt maar daar hangt natuurlijk ook weer een prijskaartje aan. Ik draag zelf al zo'n 10 jaar tot volle tevredenheid een schitterende Patek Philippe ook ooit afkomstig uit deze winkel die niet van echt is te onderscheiden.

• buddhabol

khunjan waar op de soi buakow kunnen we dan terecht voor deze horloges

• Adrie

Jan Mister Wong zat nog in mjin geheugen, maar het is meer dan 10 jaar gelden dat ik er geweest ben en inderdaad werden de klokjes ( zeg maar klokken “breitling”) terplekke opengemaakt en onder druk in het water getest.

Calibreren heeft toch ook iets met eiken (ijken) te maken??

Gr Adrie

• Khunjan

Vanaf de Klang de 2e winkel aan de linkerkant. En voor de liefhebbers heb ik er ook nog wel een paar in de aanbieding, mail me maar privé.

• Khunjan

IJken is nauw verwant aan kalibreren of justeren. In mijn geval werden alle horloges electronisch doorgemeten op de juiste werking waarna er een uitdraai werd gemaakt en het horloge zonodig werd bijgesteld, (het zogenaamde justeren).

Kalibreren is het instellen en aanpassen van een systeem of instrument zodat het voldoet aan de specificaties of aan de gestelde eisen ten aanzien van nauwkeurigheid en betrouwbaarheid.

• Arnold

In de volkskrant stond deze week een stuk over de aankoop van nephorloges in Bangkok aan de Sukhumvitroad

Dit waren originals . De beste kopien die er zijn en duurder dan de copys uit China. Deze straat is verschrikkelijk lang. Weet iemand waar ik moet zijn. De verkoper gang naar een ander winkeltje in een klein kamertje en haalde daar de originals .

Wie kan me helpen.

Arnold