Sjaak Spruit

• Peter

Weet iemand waar Sjaak Spruit van hotel Kanita uit bangkok uithangt? heeft hij nog steeds dat hotelletje?

• Onzin

peter , wat wil je weten , jouw topic had hier 10 jaar geleden moeten staan

• Robbie

Lesje geschiedenis.

http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-81820/nieuws/website_met_herinneringen_aan_hoorn-noord.html

• Peter

Heb ik al gelezen, dat is oud nieuws

• Peter

wil graag weten of hij nog in Kanita/Thailand zit, waarschijnlijk ga ik begin volgend jaar weer een keer naar Thailand. Ben verschillende keren bij hem in het hotel geweest, laatste keer is jaaaaren geleden in ‘87, was heel gezellig en alles kon. Om met sjaak z’n woorden te spreken “geen probleem, word geregeld” hahahaha

• jnus

Ik denk dat Peter Verbon of Ernst Otto Smit wel weten waar die zit! Ik heb Sjaak in 92 het laats gezien en toen was die al behoorlijk de weg kwijt!! Als je googled op Kanita kom je niet erg ver, dus ik betwijfel of het nog bestaat. :(

• michel

ik ben in juni nog bij kanita geweest

sjaak zit ergens in nederland.

ben er in het verleden vaak geweest,

je kon altijd wel met sjaak.

nu is er niet veel meer te doen.

als je binnen komt is het net of de tijd heb stil gestaan van af 1989.

wel grappig.

telefoon no; kanita 0066 023755864.

michel

• Jorge1

Interessant figuur die Sjaak alleen jammer van de rest.

Misschien zit die nu wel een boek te schrijven.

B)

• m.

volgens mij ken ik die gast.

Wil je me wat vertellen wat je van hem weet?

• Sfred+

En kijk een jaat later…

Lijsttrekker lijkt oplichter Sjaak Spruit door Marie-Thérèse Roosendaal. Telegraaf.

SNEEK - Als lijsttrekker van de Partij voor de Bijstand is hij een politieke nieuwkomer, al is hij een oude bekende van ons. Toen heette hij nog Sjaak Spruit, bekend als oplichter. Vandaag denkt Johannes Spruit bij de verkiezingen vijftien zetels te halen in de fusiegemeente Zuidwest Friesland, waar woonplaats Sneek een onderdeel van wordt.

Johannes en Sjaak Spruit hebben veel overeenkomsten dat zij wel één persoon moeten zijn: beiden opgegroeid in Hoorn, beiden miljonair geworden in de autohandel, met miljoenen belastingschuld naar Thailand gevlucht, in Bangkok een hotelletje gehad dat Kanita heette, na 25 jaar teruggegaan naar Nederland en dakloos geweest. Spruits partij vindt dat werklozen recht hebben op bier en patat voor 50 cent en een jointje voor een eurootje. Daarmee haalde hij van de week Man bijt hond en BNN. En daar deed hij ook nog zijn levensverhaal. Dat van Sjaak.

Hij zegt echter geen Sjaak Spruit te kennen. Wij wel, van de Thaise nep-bruidenaffaire, die in 1997 aan het licht kwam. Destijds wist Sjaak Spruit vanuit Bangkok heel wat Nederlanders centen af te troggelen. Mannen reageerden op een contactadvertentie en kregen aanminnige brieven van een Thaise schone. En ze stortten geld als de straatarme aanstaande daarom smeekte.

Honderden, zo niet duizenden mannen hadden op hun nachtkastje dezelfde foto staan - de boezem bedekt door orchideeën - en ze lazen allemaal dezelfde brieven stuk. Op een dag in 1997 stonden er op Schiphol zes mannen tevergeefs te wachten op diezelfde Thaise bruid. Alle zes hadden ze haar ticket bekostigd, op een rekeningnummer dat naar Spruit leidde, net als het brievenadres. Die ontkende dat hij er iets mee te maken had. Ook al waren zijn boze brieven aan De Telegraaf geschreven in hetzelfde handschrift en met dezelfde spelfouten als die van de nep-bruid. Spruit reageert nu aan de telefoon als een meesteracteur: “Sjaak Spruit? Nee, dat ben ik niet. Nooit van gehoord. O, ook een hotel Kanita gehad in Bangkok? Alle hotels heten daar zo.” Op de achtergrond trekt zijn Thaise vrouw ongeduldig zijn aandacht met een luid en duidelijk: “Sjaak! Sjaak! Sjáák!”

“Uw vrouw noemt u wel Sjaak?” Spruit is snel: “Sjáng, ze noemt me Sjang.”