kleigrond

• papasan

Allen bedankt voor de tips. Wil wat groenten en fruit verbouwen in de klei.

Is deze groente lekker en goed te kweken in Thailand? Schijnt beter dan spinazie te zijn.

http://www.tropicalpermaculture.com/amaranth-plant.html

• Sfred+

Neen. Ik werkte tijdens de schoolvakanties voor kunstmestbedrijf en dit is nog bij blijven hangen.(tu)

Ik weet alleen nog dat je het kaligetal moest bereken voor land met klei met minder dan 10% organische stof en met meer dan 10% organische stof. De formule was geloof ik Kgetal=(20x-khci)+ 10% organische stof. maar ik kan het fout hebben, is al zo lang terug. Gewoon een beetje natuurkunde meer niet. Zonder Lutum geen klei en hoe hoger de Lutum hoe hoger de ph waarden. >:D<

• Arie 2

Zou kunnen ik ga het eens uitzoeken. :)

• Angelo

Dr zijn vele soorten Amaranth. Is populair in sommige gebieden in oa India. De granen ervan zijn ook lekker en de plant is erg gezond.

I Thailand heb ik het nooit gezien voorzover ik weet, maar mischien heb ik het over het hoofd gezien wegens de diversiteiten.

• Sajan

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Neen. Ik werkte tijdens de schoolvakanties voor

> kunstmestbedrijf en dit is nog bij blijven

> hangen.(tu)

>

> Ik weet alleen nog dat je het kaligetal moest

> bereken voor land met klei met minder dan 10%

> organische stof en met meer dan 10% organische

> stof. De formule was geloof ik Kgetal=(20x-khci)+

> 10% organische stof. maar ik kan het fout

> hebben, is al zo lang terug. Gewoon een beetje

> natuurkunde meer niet. Zonder Lutum geen klei en

> hoe hoger de Lutum hoe hoger de ph waarden. >:D<

Tja sfredje waar heb jij nog niet gewerkt??

Dat jij je weer interessant wil maken met moeilijke formules waar je zelf ook niets van begrijpt is aan jou!!!!:S

Maar deze topic gaat over hoe je op zware klei groente kan kweken.:X

• Bonsai

Ik wil graag een avocado-boom kwekwn, heeft daar iemand ervaring mee?

• Gerben

http://www.thaivisa.com/forum/topic/80955-growing-avocados/

Avocado kan wel maar niet uit pit. Lees dit maar eens.

• ger

hallo allemaal,

ik heb eeb stuk zeer natte kleigrond in mijn tuin. Er ligt een drainage, maar dat helpt geen moer. Is ook nog aangelosten op de regenwater afvoer.

Heb net gehoord, dat dat helemaal niet goed is.

Maar kun je ook gewoon wit zand over dat stuk natte klei gooien en hoeveel dan? Het is een grasgazon. Nou ja het lijkt wel een modderpoel.

Wie weet wat.

Ger

• Sajan

Ger 50 centmeter wit zand er op gooien en af laten lopen naar die modderpoel, dan heb je een modderstrand!!!

In nederland zijn genoeg gasten die een modderbad nemen en er nog rijkelijk voor betalen.

• Arie 2

Op de laagste plek een putje maken en die op de drainage aansluiten.