Eerste keer Bangkok

• Sam

Wij zouden graag tussen de 9 en 13 dagen naar Bangkok reizen. Heb bij een reisorganisaties een aantal leuke aanbiedingen gezien maar tot mijn stomme verbazing was het een 13 daagse reis maar alleen incl. de 1e 2 overnachtingen….beetje vreemd. Nou heb ik vernomen dat het goed te doen is om een los ticket en een hotel via internet te boeken en dat dit vaak stukken voordeliger is. Nou heb ik hier helemaal geen ervaring mee en mijn vraag is dan ook of jullie mij enigszins op weg kunnen helpen met tips over sites, hotels, vliegmaatschappijen enz. Of is het wijs om de reis te boeken en vervolgens ter plekke de resterende overnachtingen te boeken? Wij willen liever niet van hotel wisselen omdat wij koffers bij ons hebben.

Zijn de bezienswaardigheden vanuit Bangkok goed te bereiken?

Alvast dank voor jullie reacties!

• nescafe

een voorwaarde is toch wel dat je engels spreekt.

airaisia.com

nokair.com

thaiair.com

hiermee vrieg je eenvoudig naar chiang mai, en vandaar direct naar phuket bv, en retour bangkok.

of wil je enkel bangkok ?

hotel, zie de topic een paar lager hier zijn er vele sites vermeld

9 dagen is een beetje kort als je echt iets wil zien.

maar zonder budget te kennen, en een beetje een idee te hebben van wat je wil is het moeilijk om tips te geven

rgds, Jaffa (leuk om andere namen te nemen :) )

• Ramrod

Alleen maar Bangkok voor 9-13 dagen , lijkt me en beetje veel van het goede , er is zoveel meer buiten Bangkok.

• Sam

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje moeilijk om keuzes te maken. Wat is het toch makkelijk om een kant en klaar pakket te boeken naar Griekenland ofzo………maar daar wil ik vanaf. Ik ga op de kaart van Thailand maar eens wat bezienswaardigheden aankruisen en zelf een rondreisje in elkaar knutselen. Ik heb het toch wel bij het juiste eind als ik zeg dat het openbaar vervoer goed gereged is en dat er overnachtingsadressen in overvloed zijn waar je zo binnen kunt lopen?

• stoere

Inderdaad.

Zat te doen en prima zelf te regelen.

Kijk ook maar eens op mijn website

stoere.nl

Henk

• plukje

Ja de site van stoere is helemaal top. Ik heb daar ook eens naar gekeken. Kan je gewoon gebruiken als vakantie gids. Ik vond zijn stukje over noparat beach bij krabi bijv erg handig. Heb toen ook zelf alles geboekt via internep, hotelletje en reis met air asia vanaf de luie stoel hier. en daar heerlijk rond gebrommerd. en boottochtje naar koh pipi en van die eilanden, erg mooi hoor. maar ook koh samet is erg leuk en hua hin is ook mooi. ook allemaal vanuit de luie stoel in nl geregeld. oh ja en nog dank dat je al je ervaringen met ons deelt Henk (stoere)

Bangkok kan je ook allemal zelf doen. Taxis kosten niks. chatuchak markt is leuk om te doen, dagje lumpinipark, boks wedstrijdje, noem maar op.

• Fox3

Als ik al een hotel boek van te voren boek ik die altijd op www.agoda.nl(of com) Daar heb ik hele goede ervaring mee.

In Bangkok is alles met skytrain, boot en taxi zeer goed te bereiken. Voor de rest kan je bij de bookings kantoren best

leuke trips boeken voor niet al te veel.

Groetjes Fox3

• loe

www.sawadee.com

www.stickmanbangkok.com

voor al uw informatie

• Thailandblog.nl

Gewoon een losse ticket boeken en eventueel een hotel via internet. Je kunt op iedere straathoek in Bangkok excursies en zo boeken.

In Bangkok kan je het beste met de BTS Skytrain reizen.

Op website van de BTS Skytrain staan suggesties voor allerlei uitstapjes die je met de Skytrain kan maken naar:

* Musea

* Tempels

* Markten

* Winkels

* Parken

Website BTS