Wie weet of je een bankrekening kan openen in Thailand, als je daar voor een langere tijd verblijft.
Ook al is je verblijf maar 1 a 2 weken is dit geen probleem, wat je hier voor nodig hebt is een adreskaartje(deze kun je laten drukken in de diversen malls +/_ 250 Bath) met een je naam zoals in je paspoort en een Thais adres dit kan evt ook fake zijn je ontvangt toch geen post van de bank (geen Hotel naam). Dan een bedrag van zeg 300,- Bath hier van gaan er gelijk 200,- weg voor de ATM kaart, dit is nl de jaar bijdrage van de kaart. Doe dit niet op het laatst van de maand cq in het begin want dan is het erg druk bij de banken !!!!!!
Groet Johan
Zelf heb ik een rekening bij de Bangkok Bank en er werd destijds gekeken naar het soort visum welek ik had. Had een non O en blijkbaar was dat goed. Adres gegevens moest ik zelf invullen en dat werd volgens mij niet gecontroleerd.
Heb wel gehoord dat er ook wel banken en/of filialen zijn die moeilijker doen. Dus als de ene weigert gewoon de volgende proberen.
Bankrekening openen bij TMB is me niet gelukt, maar wel direct bij de Krunsri (Bank of Ayudhya) in Jomtien. De gele bank.
Alles op een normaal visum van 30 dagen. Benodigdheden waren: paspoort incl. departure card, een huurcontract van een condo in het Engels (of Thais) voor het adres in Thailand. Het huurcontract wordt niet gecontroleerd op fake. Je krijgt meteen een rekeningnummer met bankboekje en stort daar direct geld op in Thai baht. Je betaalt 300 baht voor de ATM card, die je meteen mee krijgt. Er werd na ongeveer twee weken wel een soort van bevestiging gestuurd door de bank naar het opgegeven adres. Maar datzelfde had ik via mijn mailadres al ontvangen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?