De Pattaya-Uitgaan pagina en sommige andere, zoals de Isanstartpagina zijn volgens mij op sterven na dood (de laatste vooral na overlijden van Willem Khon Kaen ( heb hem persoonlijk gekend, een man met veel humor en kennis betreffende dit land).
Er worden nu haast geen berichten meer gepost.
Op dit moment heeft Rene het best lopende bord, wat berichten betreft, gesloten, Ik betreur dit en wel omdat je toch, als fan van Thailand, graag leest over over dit land en in het bijzonder deze stad.
Veel berichten stellen inderdaad niet veel voor zoals one -liners als“Prima”, “Onzin” en twee glazen bier, een insert smiley, tegen dergelijke “berichten”heb ik ook mijn bedenkingen, maar ook vaak zitten er ook pareltjes tussen en/ of worden er stukjes tussen met veel humor geplaatst. Met name mensen als Huib, Piet K. en Jan (de man die net getrouwd is en vele anderen) deze mensen geven een schat aan informatie en/of humor.
Je kan volgens mij niet alleen een bord hebbben voor mensen die willen weten of er een bus gaat naar en hoe laat, vul maar in. Ik zou na enkele weken afhaken. Ik denk dat de kracht van de PP-prik er in zit dat je nieuwe mensen helpt en de personen die daar wonen of regelmatig komen daar informatie geven.
Kan me met ander woorden voorstellen dat je als je voor de eerste keer naar het Verre Oosten gaat, dat je hulp vraagt, maar hoevaak prikken die mensen daarna nog, als ze het land gezien hebben en het volgend jaar een andere bestenmming kiezen?
Voor mijzelf sprekend zeg ik, heb vele tempels gezien, daar kom ik niet meer voor en op olifanten rijden doe ik na de zoveelste keer ook niet meer, hoewel ze nog steeds imponeren.
Ik heb er een jaar gewoond 2002/2003 en wil nu contacten opbouwen voor als ik over een jaar of vier er definitief naar toe ga.
Heb enige prive-mail met de beheerder van het prikbord gehad (na sluiting van het bord), maar hij reageerde heel afstandelijk, zoals “Ik ken je niet” ( wat waar is) en personen die nauwelijks prikken, daar had hij volgens mij niet zo veel mee, jammer omdat ik wel vrijwel alles al jaren lees en dus ook beinvloeid word door de reclame en ik denk dat er vele zijn die wel lezen, maar niet prikken.
Wel wil ik nog even opmerken, wat ik uit goede bron heb, dat de beste man, in het verleden, bedreigd is en er vervelende opmerkingen zijn gemaakt betreffende zijn sexuele geaardheid, het zal duidelijk zijn dat ik daar grote afstand van neem.
Ik kom zelf al een achttien jaar in Thailand en was tot 2008 een fan van Chiang Mai. Maar rond 2007 ontdekte ik de Startpagina's en ook het PP-prikbord, een plaats waar ik een aversie tegen had omdat ik het “Sex-City” vond. Door mensen op dit prikbord vond ik het toch een keer tijd om “het” zelf eens te gaan bekijken.
Heb er vele leuke mensen leren kennen, mensen die gewoon deugen, die je op weg helpen in die stad, die je waarschuwen waar je voor moet oppassen en je
leuke dingen laten zien en mee kennis laten maken. Bovendien heeft de stad een prettige temperatuur door de zeewind en een prettig strand vlakbij in Jomtien.
Wat ik hoop voor het nieuwe jaar is dat het ooit nog weer eens goed komt tussen vele vaste bezoekers en dit bord.
Voor volgend jaar alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar, niet origineel misschien, maar is wel gemeend
Charlie(A)