Huidkanker of ijdelheid?

• Koos

In Bkk zijn de tuinmannen en bouwvakkers goed ingepakt tegen de zon. Lange mouwen, zwarte bivakmuts, hoed, wollen handschoenen, sokken en dan werken ze in de volle zon de hele dag bij snikhete temperaturen.

Maar is dit nou ijdelheid om lichtbruin te blijven of is er inderdaad een groot gevaar op huidkanker in Thailand?

Ik heb dit elders in Azie nooit zo meegemaakt. Alleen een hoed op was meestal voldoende.

• Sfred+

Het klinkt misschien raar, maar het koelt ze een beetje af. Je moet er wel veel water bij drinken anders werkt het trucje niet en kan het zelfs dodelijk zijn..

• Koos

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd maar ik krijg het alleen maar bloedheet van die lange mouwen, sokken en wollen doek over het hoofd :)

Volgens mij is het puur angst om bruin te worden, ijdelheid dus…maar mischien ook wel huidkanker alhoewel de rijstboeren dat dan massaal moeten hebben en dat is niet zo.

• willem

ze willen ook niet bruin worden.hoe donkerder van huidskleur hoe lager op de maatschappelijke ladder.

• Sfred+

Volgens mij is het puur angst om bruin te worden, ijdelheid dus…

Oke, wat jij wil B)-

• Sfred+

Willem, heb je wel eens gezien hoe de Bedoeïenen in de woestijn rondlopen…… Geheel ingepakt en om de zelfde wat de bouwvakkers betreft waar Koos het over heeft. IJdelheid dus.

Of zal het toch nog een andere redenen zijn? Het is gewoon voor afkoeling en meer niet. De kleding is erg luchtdoorlaten en omdat ze zweten en de wind door de kleren heen gaat geef dat een koel gevoel.

Ik weet niet of je overlevingstraining in de tropen hebt gehad, dan leer je over je kleren heen te pissen en weer aan trekken en zo koelt koelt je lichaam af. Heeft niets met urine te maken, maar je gaat daar geen drinkwater aan besteden, waar je maar een beperkte voorraad van bij je hebt. Trek maar eens een nat T-shirt aan in April in Thailand en ga fietsen en daarna fietsen zonder nat T-shirt. Je voelt gelijk het verschil in ijdelheid.;)

• Arie 2

Ook om een beetje blank te blijven maar ook om jeuk tegen te gaan en tegen de hitte ja. Maar waarom zwart weet ik niet. Wit lijkt me beter. Maar dat wordt weer geel als je er over pist.

• Sfred+

Jeuk?

• Arie 2

Stof geeft jeuk uitslag en zo. Als je zweet zit je aan de eind van de dag helemaal onder de stof. Ze leer je nog eens wat. Nooit gewerkt zeker fred?

• Sfred+

:D