Huidkanker of ijdelheid?

• isaansjaak

Beetje late reaktie …. maar toch:

Ja jeuk!!!

Proberen eens de rijst te oogsten in een korte broek en een T-shirt.

Heb het gedaan …. voordat ik begon kwamen mijn Thaise mede-werkers met hoeden, sjaals en shirts met lange mouwen. Heb ik natuurlijk zeer eigenwijs, maar vriendelijk afgeslagen. Een Farang heeft het natuurlijk al warm genoeg. Kan je aanraden om het wel te doen.

Anders worden je armen en benen rood en gaan verschrikkelijk jeuken.

Grtz. B)

• Sfred+

We hebben het hier over een bouwvakker - tuinman in Bangkok, niet over een boer in Isaan. Maar jullie hebben gelijk, het heeft niets met afkoeling te maken…..:)o

• Robert04

ff een stukje natuurkunde: zwart stoot warmte af, en daardoor koelt het beter af als je erin zit. Wit absorbeert en is dus warmer.

• Sfred+

Juist donkere kleding is aangenamer in de zon. Een donker oppervlak warmt in de zon sneller op dan een licht. De lucht onder de zwarte tropenkleding wordt daardoor snel warm. Dit lijkt als een nadeel maar at is het niet. Door de warmte komt er namelijk ondre de kleding een luchtcirculatie op gang. De warme lucht stijgt op, en zuigt nieuwe lucht van buiten aan. Door deze circulatie verdampt het zweet op de huid sneller en ontstaat een aangename verkoeling. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de kleding los gedragen wordt. Met strakke zwarte strake kleding mist je dit effect.

Maar dit is uiteraard geham, het heeft gewoon met jeuk te maken, zo als je leest. ;):)o:)-D

• Arie 2

Maar hoe zit het dan met negers?

• Sfred+

Het is toch echt heel simpel waarom mensen een donkere huidskleur hebben in warme landen…. Heb je nu echt niets geleerd op de spinazie academie??? Je bent ook echt een boer :)o

• Robert04

heel erg geheim.

En het geheim tegen jeuk is krabben :)-D