geen muggen

• Koos

Door de koude periode zijn er haast geen muggen meer! Normaal jagen ze mijn naar binnen om 5 uur maar nu niet! Geweldig toch? Hebben jullie dat ook?

• loe

Heb je het over Nederland?

Op Samui stikt het van de muggen.

• Koos

Nee over Bkk waar het snachts behoorlijk fris is de laatste weken.

Het is hier heerlijk weer, het zwembad is wel een beetje fris met die koude nachten maar in de zon goed te doen hoor.

• stoere

Is het water fris of de buitentemperatuur?

Henk

• loe

's nachts soms wel 24 graden op Koh Samui

Een Thai doet dan al weer een ijsmuts op :)

De muggen zullen wel een gevolg zijn van de vele regen

die nog steeds valt, op Samui.

Veel plassen en ander stilstaand water, waar muggen

eitjes in leggen.

Op vochtige plekken in mijn tuin stikt het van de muggen.

• Stifler

jullie bedoelen denk ik vliegende ter-mieten (Formosan termites)of “ แมลงเม่า ”, zwermen na een regenachtige dag, en bij het vallen van de duiternis tot middernacht in zéér grote getallen uit.vooral stortregens zijn een teken voor deze ter-mieten om een kijkje te komen nemen…..

http://www.youtube.com/watch?v=whjAGHzaaGw

• Koos

Nee de termieten waren er wel. Maar het is alweer over, de muggen zijn terug net als het warme weer.

Nu is de suiker op in Bkk, al in 10 winkels geweest maar nergens gewone suiker te krijgen.

Welke termieten eten trouwens je huis op? Zijn dat deze?

• Sfred+

Welke termieten eten trouwens je huis op? Zijn dat deze?

Deze termieten zijn vaak van het vrouwelijk geslacht en komen over het algemeen uit Isaan :D:D:D

• Erik

hier in Lad Phrao stikt het sávonds ook van die krengen,maar de zwaluwen zijn terug sinds een paar dagen en die vreten ze op

• Koos

Bij mij lusten de gecko's ze graag, ze zitten met zn 4en te schransen bij de lampen. Die termieten zijn zo dom dat ze ze zo kunnen grijpen haha.