welke gebied

• Michael

Hallo allemaal,

Ik ga voor het eerst naar Bangkok en wil daar ongeveer 12 dagen verblijven met mijn gezin.

Kan iemand mij een goed hotel aanbevelen of vertellen in welk gebied wij het beste een (4/5*) hotel kunnen boeken?

Mijn vrouw wil graag (nacht)markten bezoeken en ik goede restaurants.

Alvast bedankt!

• loe

12 dagen Bangkok met een gezin…..Leuk :)

• nescafe

ja lijkt me ook wel heel lang om 12 dagen enkel in bangkok te zijn.

wat zijn je eisen ? nabij transport? prijs klasse?

wat wil je zien in Bangkok? dit geeft een beter idee van waar.

thonburi is een goede optie deze dagen omdat goedkopere leuke hotels en de skytrein komt er ook.

enkel sterren is niet genoeg info

• Michael

Sorry, ik dacht dat ik wel genoeg info had gegeven…

Graag een schoon, hygiënisch hotel, niet ver van het openbaar vervoer en restaurants. Met winkels/markten op loopafstand ook voor na zonsondergang.

Prijs per kamer tot ongeveer € 65,- per nacht.

Is 12 nachten te lang voor zo'n grote stad?

Mijn vrouw wil alle markten en winkelcentra bezoeken, is er een deel waar Indiase kleding en zijde te koop is, vindt ze prachtig.

Wat voor leuks kunnen we met de kinderen (6 jr en bijna 3 jaar) doen?

Bedankt.

• Sytze

Hallo,

Wil je een leuke tijd met je gezin hebben pak even een vliegtuig en ga lekker naar chiangmai, zoveel vriendelijker en mooier dan bangkok.

Zat leuke (nacht)markten en voor je kinderen super leuke dingen te doen, en dan nog leuke restaurants zat! helemaal top. En voor 65 euro per nacht kun je heerlijk in het Meridien, shangrila of een van de vele andere mooi sterenhotels van chiangmai verblijven.

Veel plezier in Thailand

• harry dijkman

Suriwonghotel Patpong

• Guy

Wij houden ook zeer veel van Bangkok en zijn markten en hebben de laatste 2 keer telkens onze eerste 3 nachten in Bangkok overnacht om dan zo vroeg mogelijk aan onze shopping tocht te beginnen,maar waren dan blij dat we er na 3 à 4 dagen weg konden hoor.Nadien gaan we dan vanuit PTY nog één of twee maal terug voor de w-e markt maar ik zou het er geen 12 dagen na elkaar kunnen uithouden,zeker niet op hotel.Onze ervaring met de nachtmarkten is dat het maar avondmarkten meer zijn en om 20 of 21 u gesloten zijn,zoals bv de grote Pratunam markt.Misschien zijn ze op Silom later open,10 jaar geleden tot na 22u maar daar zijn we lange tijd niet meer geweest.Ivm de sluitingsuren in de shopping centra weet ik niet want daar gaan we nooit naartoe.Vooral de avonden zijn dan lang en kan zeer duur uitvallen want het is niet zo eenvoudig om dicht bij hotel lokaal te gaan eten.Wat ik bedoel,wanneer je in Chang Mai of Pty op de straten loopt heb je restaurants zat in alle prijsklasse en soorten eten,maar reken daar niet op in Bangkok.Wij eten daar wel al eens iets langs de straatkant maar willen dit toch niet elke dag hoor.Heb net onze tickets voor januari gekocht en we mogen 30 kg pp en 10 kg handbagage meenemen maar zullen dit jaar toch niet in Bangkok verblijven.Indien we zo vroeg mogelijk uit Pty vertrekken kunnen we op 1 dag de buurt van het Prince Palace doen en China Town.Op deze twee plaatsen vind mijn vrouw genoeg om de valiezen vol te krijgen en dan een andere keer nog eens naar de w-e markt Cha Chu Chac.Dan ben je 's avonds gemakkelijk om 20 à 21u terug in Pty en kunnen daar rustig gaan eten of naar de avond markt gaan.Indien je bij je besluit blijft denk er dan aan dat je zeker enkele keren opgelicht zult worden door personen die je naar allerlei winkels en restaurants willen brengen.Maar hierdoor leer je natuurlijk ook bij.Veel shopping plezier

• india

Michael,

In de buurt van china town ligt een Indiaase wijk, little India (google er maar eens op), hier kan je vrouw haar hart ophalen. Hier krijg je natuurlijk ook lekker eten, en Indian sweets!!

Namaste.

• jaapie

Michael, toen ik je eerste bericht las dacht ik haha hier wil er weer iemand de boel opnaaien, want wie gaat er nou met 2 kleine kinderen 12 dagen naar bkk. Maar nu zie ik dat je het serieus meent, ben jij helemaal gek geworden, wat moet je nou met 2 hummeltjes 12 dagen in bkk? Markten bezoeken? Ik neem aan dat die kleine nog in de buggy zit, nou veel plezier op de markten:D.

Micheal, bkk kent geen autovrije straten waar je lekker kan slenteren met je vrouw en kinderen, ik zie je al met 2 kleine kinderen door een wijk als de pratunaam lopen, doe je zelf en je familie een plezier vertrek zo snel mogenlijk uit de stad.

Groet

• Michael

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Wij zijn al 4 keer naar India geweest (oa Mumbai en Delhi), dus we zijn wel wat drukte gewend. Ik heb het idee dat het vergelijkbaar is, maar kan me natuurlijk vergissen…

Ik wil hotel Anantara Sathorn boeken, heeft iemand hier ervaring mee? Volgens Tripadvisor is dit 1 van de 10 kindvriendelijkste hotels en ik vind de prijs erg meevallen voor een 5* hotel.

Er zitten een zwembadje en een speelplaats bij dus de kleintjes vermaken zich ook wel. We hebben in Delhi (India) in “slechtere” hotels gezeten.

Guy, misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met PTY?