welke gebied

• Guy

PTY staat voor Pataya,voor ons en voor zoveel anderen de ideale vakantie plaats,door anderen verguist.Het is leuk om een zwembad te hebben bij je hotel maar helaas staat bij de beschrijving nooit om welk uur de zon er verdwijnt ivm met hoogbouw die in de weg staat.Kan dus lelijk tegenvallen wanneer je om 15u terug komt en alle stoelen rond het zwembad bezet zijn en alles in de schaduw ligt.Je hebt genoeg ervaring met reizen dus moet je doen wat je van plan bent,ik zou echter geen 12 nachten vooruit boeken,boek er enkele en verleng ter plaatse wanneer het je bevalt.Zoals ik reeds aangaf moet je er niet op rekenen om 's avonds je hotel uit te wandelen en rustig een lokaal restaurantje op te zoeken.En de tuk tuk chauffeurs zullen je wel aanklampen tot vervelens toe en wanneer je met 4 rondloopt op een (avond)markt probeer maar eens samen te blijven.De ligging van je voorkeur hotel bied wel veel mogelijkheden.Veel succes

• nescafe

heb zelf 4 jaar in India gezeten

Als Mumbai en Delhi ok waren dan wordt Bangkok een makkie. - gingen er vanuit dat het een eerste reis was :) -

helemaal niet te vergelijken, enkel kan er wel een teleurstelling zijn als je een grote chaos verwacht.

Bangkok is een georganiseerde mini chaos in vergelijking met India.

Hier is alles eenvoudig proper (niet moeilijk) en hotels zijn zowiezo beter dan India.

Eten is in Thailand 100% ok en transport is te vergelijken met Europa (niet de wagen of bus)

have fun

• Anneke en gerard

Swisshotel nai lert park vind ik een zeer goed hotel. Ook voor de kinderen is er een zeer groot zwembad, ruime kamers en hotel ligt op loopafstand van de skytrain en de grote shoppingmalls (ook is er een groot aquarium onder het winkelcentrum wat heel leuk is voor volwassenen en kinderen).

Wil je liever nabij silomroad verblijven dan zou ik het sofitel silom zeker aanraden.

Aan de overzijde van de rivier ligt het Bangkok marriott hier verblijven ook altijd veel gezinnen, groot zwembad en de shuttleboot van het hotel brengt je zo naar thaksin skytrain station.

Sheraton orchid ligt weer aan de zijde van silom road en is ons ook zeer goed bevallen, 1 zwembad voor kinderen en 1 voor volwassenen.

Naast deze 4 hotels hebben wij nog in meerdere hotels/buurten overnacht, allen waren goed en elke buurt heeft zo zijn plus- en minpunten. Ga gewoon lekker wandelen, met de skytrain of taxi en het maakt eigenlijk niet zo veel uit waar je zit.

• H. Numan

Hangt een beetje af van wat je wilt doen en waar je wilt zitten. Het is handig als je een hotel kiest in de buurt van de skytrain of de ondergrondse.

Ratchaprasong is een goed locatie: er zitten het Intercontinental, Grand Hyatt Erawan, Four Seasons en nog een paar goede hotels vlak bij elkaar. Iets verder zit het Ameri Watergate. Tegenover ligt World Trade Plaza en het ligt vlakbij Siam Paragorn en Siam Square.