fooi enzo

• PureChoc

Hallo,

Ik ga over 3 weken voor het eerst naar Bangkok.

In een restaurant geef ik meestal tussen 5% en 10% fooi, maar wat moet ik nou geven aan degene die mij naar mijn hotelkamer (5*) begeleidt of mijn bagage draagt (piccolo) en aan de taxi chauffeur?

Ook wil ik binnenkort een laptop kopen, kan ik dit beter in Bangkok doen (goedkoper)? Gebruik voornamelijk MS Office en af en toe internet/e-mail.

Bedankt.

• jim

20 baht

• jim

en in restaurant ook ,20,en als ik dat niet bij heb gewoon kleingeld 15 baht, of 10 baht,…waarom zou ik meer geven!!!!

• Fox

Prijzen van laptops e.d. zaken zijn even duur daar; vaak zelfs duurder.

• knarf64

In een 5* hotel is 50 baht voor de piccolo een goed bedrag,voor de begeleiding naar je kamer kan je ook 50 baht geven maar hoeft niet,wordt ook niet verwacht(ik doe het wel)

De taxi het bedrag naar boven afronden en mogelijk 10 of 20 bht meer geven al naar gelang de chauffeur,voor lange ritten kan je natuurlijk meer geven.

In july een ipad 2 gekocht in pattaya, toch wel een stuk voordeliger, maar de wisselkoers is nu weer een stuk minder.Laptop zal wellicht ook goedkoper zijn.

In een restaurant geef ik tussen de 20 en de 100 baht afhankelijk van de kwaliteit en de service,soms ook wat meer als we met een groter groep zijn

• axel

20 baht is genoeg, tenzij je de markt wilt verzieken, het heeft natuurlijk ook met jouw eigen inkomen te maken.

Alhoewel mijn ervaring is dat mensen met de hoogste inkomens de minste fooien geven maar ja dat wisten we al natuurlijk.

;)

• PureChoc

Ben inmiddels terug uit Bangkok.

Sorry voor het verzieken van de markt!

Een medewerker van de luchthaven adviseerde 100 baht te geven… Ook de receptionist van het hotel noemde dit bedrag.

Dus heb ik bij aankomst en vertrek 100 baht aan de bellboy gegeven en bijna elke dag 100 baht aan de schoonmaakster.

In de taxi het bedrag afgerond en soms 20 baht extra gegeven.

• chang-noi

Nu reageer ik niet zo snel. Maar hetlijkt me dat je nu niet echt aan een betrouwbare bron om hulp heb gevraagd. Aan de andere kant heb je een poosje enkele mensen heel blij gemaakt en vraag ik me af of de receptioniste commissie heeft gekregen 5555. Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad. Het is natuurlijk raar om 100baht fooi te geven terwijl het loon op ongeveer 300 baht ligt m.a.w. 3 koffers dragen is een dagloon en 3 kamers schoonmaken ook.

• axel

Als het allemaal waar is wat zullen die gasten gelachen hebben, maar ja het was maar 2 weken. (:D

• Sfred+

Ze dachten, weer zo een ……… 55555555555555555