vakantie in Thailand

• bangkok

Hi,

Sorry ik vergat te melden dat ik met vakantie was.

moet zeggen telkens wordt de teleurstelling iets groter over Thailand

Thailand wordt (is) duur, en minder en minder vriendelijk.

Moet zeggen dat er heel weinig volk te zien is deze dagen.

Nat : jazo wel maar ietys minder dat wat men de toeristen wil laten geloven

laatste dagen even naar Pattaya : mm leeg, russisch en enkel nog geld dat belangrijk is.

hopelijk komt daar toch even terug verandering in.

• Kwai

Middag

Blij dat je weer terug bent ( een van de enigste borden waar niet alles snel wordt weggehaalt )

Kun je dingen aangeven wat duurder is geworden ( prijzen toen nu ect ??)

En met Pattaya scoor je toch al niet in de wereld :D ( het eten en de kleren zijn jofel )

En natuurlijk bij mijn vriend SFred;)

The Kwai

• bangkok

Bangkok is deze dagen wel heel leeg kwa voedsel

op eerste zicht valt het niet op omdat ze de rekken vullen met andere dingen

de 7/11 bv hebben weken geen water gehad, en nu hebben ze heel onbekende merken (enfin van cola)

foto van 7/11 nogal leeg

duurder,

kilo varkens : 180 TB

pad thai op straat van 40 naar 60 gestegen

bier … nu kost een blikje heineken 52 bath (50cl) - fles leo 50 bath

fruit is duurder …

toeristen activiteiten dat weet ik niet echt

het is voornamelijk het eten dat veel duurder is geworden

ook de benzine 42 tb diesel 32 - 36

de bus tickets duurder,

wat niet duurder is geworden is de prijs van de taxi op korte afstanden

• Hans

De foto van 7 eleven is volgens mij weken geleden genomen, toen hier op grote schaal gehamsterd werd.

In de omgeving waar ik ben(Huai Khwang) zijn alle winkels goed bevoorraad, welliswaar vaak met drinkwater

uit Malysie en beperkte keuze in yoghurt en frisdrank. Ik had alleen moeite om zakjes nescafe redcup te vinden,

uiteindelijk in Tops gevonden. Bij de AH vind ik op zaterdagnamiddag meer lege schappen.

Alle Big C's, Tops, 7 elevens en family mart's hier zijn nu goed bevoorraad. Overal volop groenten, fruit, vis, vlees, rijst, noedels, water etc.

Voor pad thai betaal ik op straat 35 bath(met kip, ei en groenten)(Was eerst 30 bath)

Het eten in de restaurants is denk ik wel iets duurder geworden, maar moeilijk te vergelijken. B.V. Black Canon heeft nu een andere menukaart

met wat hogere prijzen(max +5%). Een bruin brood bij Big C nu 97 bath, eerder 95. Kaartje Oranje vlag boot op Chao Phraya river is nu 15 bath, begin dit jaar 13 bath.

De prijsverhogingen die ik tegenkom vallen dus erg mee en zijn zelfs voor de gemiddelde backpacker niet onoverkomelijk.

Hans

• Fox

De ervaringen van Hans deel ik volkomen. Afgelopen maand had ik dezelfde ervaringen. Foodmarket op een gegeven ogenblik geen eieren meer. Loop ik bij BIg C naar binnen; liggen de eieren, bij wijze van spreken, tot het plafond opgestapeld. Hetzelfde gold voor water. De een had niets en de ander had alles. Leek mij meer een distributieprobleem. Ook bij de 7-eleven zaken dezelfde problemen; hoewel ze sommige artikelen geen van allen hebben, maar dat zijn niet de aller belangrijkste benodigdheden. Voor bier hetzelfde: de ene bar had dit merk niet meer en de andere het andere merk niet meer. Maar bij elkaar hadden ze alles. En de prijzen vielen mij trouwens reusachtig mee. Het meeste was hetzelfde als een half jaar terug.