van Khorat naar kanchanaburi, en bezoek khao Yai park

• marjoza

Mijn vraag, is het mogelijk om met de bus of evt. taxi van Khorat naar Kanchanaburi te reizen, wie heeft hier info over.

Is het echter ook mogelijk om vanuit Khorat met de bus naar Chang mai te reizen?

Ook zoek ik een leuk guesthouse in Kanachanburi, het liefst in, of in de directe de buurt van die plaats.

Verder wie heeft het Khao Yai park al eens bezocht en er een jungle toer gedaan?, is het de moeite waard, wil dit met mijn kids gaan doen ( 13 en 16 jr )

Groetjes Marjo

• Rob1706

Hi Marjo,

er is een busverbinding van Korat naar ChiangMai (je kunt ook met de trein volgens mij), of er een busverbinding is naar Kanchanaburi moet ik navragen. Mijn vriendin weet dit niet zeker, je hoort dit nog.

Ben wel op een dagtrip naar Khao Yai geweest maar geen jungle toer gedaan, park is wel erg mooi.

Groeten,

Rob

• stoere

Volgens mij is er geen trein verbinding van Khorat naar CM. Of je moet via BKK gaan.

Da's dus wel een stuk om.

Evenzo denk ik dat dit voor een bus rechtstreeks naar Kanchanburi ook geldt.

Zelf ben ik eens vanuit Kanchanaburi via Suphan buri naar Ayutthaya gegaan omdat ook hier geen rechtstreekse verbinding was.

Ik denk dat Khorat Kanchanaburi via 1x overstappen in BKK goed mogelijk is. Wellicht is het korter om te reizen via plaatsen ten Noorden van BKK om zo de drukte van BKK te vermijden, wellicht moet je dan wel een paar keer overstappen.

Henk

• Rob1706

Hi Henk,

je hebt gelijk, er is geen treinverbinding van Korat naar ChiangMai (zie Thai Rail. Excuses voor mogelijke verwarring, ik bedoelde trein vanaf Bangkok naar ChiangMai.

Groeten,

Rob

• Erik

het beste en snelste is neem van Khao Yai,minivan naar Victory monument ((kleine 2 uur) en vandaar direct overstappen in minivan 1.30minuten naar Kanchanaburi,is de snelste en goedkoopste verbinding

• stoere

Wel snel, maar zo'n minivan willen ze wel vol proppen en dan is het geen makkelijke zit.

En baggage moet ook nog mee.

Ik heb dat eens gedaan, van koh Chang naar PTY.

Baggage op het dak en geen srukkie zeil om de baggage droog te houden tijdens de regen.

Dus dat werd schuilen bij een pompstation onder de overkapping.

Dus dat werd een extra lange zit en dan heb ik het nog niet over dat stukkie om van de chauffeur om nog een bestelling af te geven.

Henk

• huub

ik ben afgelopen jaar naarkhao yai nat. park geweest en het is absoluut de moeite waard. schitterend, ik ga er beslist nog een keer heen.