National Geographic 21st Century Sex Slaves

• bangkok

Onlangs op National Geographic TV

http://www.youtube.com/watch?v=NVe3AxTldgs

• Boris

Hartverscheurend…

http://vimeo.com/25806086

• axel

Inderdaad daar zijn geen woorden voor. B)

• Co van Kessel Bangkok Tours

Ja hoor daar zij wel woorden voor. Namelijk werken op sentimenten om je eigen agenda te promoten.

Dat klinkt hard, en is op zeker geen verontschuldiging of goedpraten van kinderuitbuiting. Want dat is het.

Thailand heeft hele strenge wetten, en leeft die behoorlijk strak na ook. Ik las lange tijd geleden over een buitenlander die 35 jaar kreeg toen hij gepakt was met een 15 jarige. Kom daar maar eens om in Nederland. De viespeuk van Riga komt mogelijk weg met veel meer voor veel minder.

Verder is de kans, zeker als je buitenlander bent, enorm groot dat je gepakt wordt. Eerstens omdat de gemiddelde Thai direct in de gaten heeft dat een farang met een kind een dubieus hotel binnen gaat en dan de politie belt. Of de receptie doet dat. Deels om te delen in de buit met de politie, en grotendeels omdat ook hun niet direct voorstander zijn van kinderpret.

Ik heb zelf een VPRO team gezien dat opnames ging maken over het pedo paradijs Bangkok, ik was nog niet zo gek lang in BKK. Dus ook dat is een tijd terug. Zeer suggestief: opnames maken in het donker op grote afstand van een lange buitenlander met een klein (in lengte) meisje. Het correct schatten van de leeftijd is dan onmogelijk, dus de presentator vult het wel in. Dat lieve schattige kleine meisje was waarschijnlijk boven de 20 jaar. Ik heb kennissen op kantoor gehad die op klaarlichte dag de leeftijd van ons personeel (ander bedrijf, ik werkte toen nog niet voor Co van Kessel) compleet verkeerd inschatten. Ze dachten dat mijn secretaresse iets van 16 of 17 was. Ze waren stomverbaasd toen het meisje haar ID card liet zien en bleek 22 jaar te zijn.

Dat VPRO team kwam in December, dus de mooiste tijd om op vakantie te gaan naar Thailand. Dat was zeker niet toevallig.

Nogmaals, kinderprostitutie komt in Thailand zeer beslist voor, ook al heb ik het nog nooit gezien. (Ik interesseer me daar niet zo voor. En kom niet vaak in de uitgaanswijken.) Het komt ook voor, en beslist niet minder, in Nederland en andere westerse landen.

Iemand die een “kinder vakantie” doet Thailand speelt Russisch roulette. De kans dat je gepakt wordt is groter dan in Nederland, mogelijk zelfs veel groter. En de straffen altijd een veelvoud van wat je in Nederland krijgt. Vijf jaar in een NL cel is niet leuk, maar vijf jaar in Bang Kwang is bijna een doodvonnis. Niet zo gek veel westerlingen houden het langer (levend) uit daar. Thaise rechters zijn niet zo gek op kindervrienden. Je krijgt eerder 35 jaar dan 5 jaar.

Jos Flachs

• stoere

“De viespeuk van Riga komt mogelijk weg met veel meer voor veel minder.”

Bedoel je dit niet andersom.

Hij krijgt veel minder dan 35 jaar voor veel meer misbuikte kinderen. En veel jonger dan 15 jaar.

Henk