BHT en EURO

• boekholt

Wie kan mij precies vertellen hoeveel Bht er in 1 Euro gaan?

• Martijn

de bank en http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=1&From=EUR&To=THB

houd het gemakshalve op 40

• boekholt

Bedankt voor je reactie Martijn,

Dat had ik ook gedacht.

De vraag werd me eigenlijk ingegeven doordat ik net een afrekening van mijn VISA zag.

Ik had 20.000,- BHT gepint en dat kost ca. € 535,-

De extra € 35,- zullen wel belachelijke kosten zijn of ze rekenen een hele hoge koers.

De volgende keer gaan we met onze normale bankpas pinnen.

Kijken hoeveel die berekenen.

• bangkok

Als je geld pint met een creditcard betaal je de hoofdprijs aan kosten.

De koers ligt nog onder de 40 baht , als je naar boven afrond naar 40 baht lijkt het inderdaad of je 35 euro kosten betaald hebt.

Op je afschrift kan je de juiste koers zien.

Het is veel beter om contant geld te wisselen of gewoon met een bankpas te pinnen , waar echter ook kosten voor betaald moeten worden.

• aad

ik betaal voor 20.000 bath 513 euro en dan pin ik met me bankpasje

• T.o.m.

De kosten vallen me eigenlijk nog wel mee.

Ik was vorige maand in Thailand met cash euro. De koerst wisselt van dag tot dag, maar voor 20.000 bath zou ik tussen de 505 en 509 euro hebben moeten betalen omdat de koers in die tijd tussen de 39,3 en 39,7 schommelde.

Op de luchthaven was de koers 38,2 Had ik bij aankomst meteen gewisseld (daar gokken ze op) had ik 524 euro betaald.

Al die tijd moest ik erg voorzichtig zijn, zo met 1000 + euro aan cash bij me. Geen verzekering die dat dekt als het verdwijnt.

Als je bestolen wordt net na een pin-opname, heb je bewijs dat je dat geld had, en keert een verzekering uit.

Ik zou het gewoon bij pinnen houden. Als je wat euros wil wegwassen die je vergeten hebt aan de belastingdienst op te geven, dan is cash wisselen natuurlijk wel ok.