3 nachten bangkok

• urak2

in februari willen we terug naar thailand,maar nooit deden we bangkok aan en willen nu 3 dagen uittrekken om de stad te verkennen;hoe doen we dat op zelfstandige basis en wat moeten we zien ,we zouden graag een dail sluiten met taxieman of beter nog “tuktuk” .Sugesties van kenners graag

• bangkok

Er is in Bangkok zo ontzettend veel te zien en te doen , en dat kan niet allemaal in 3 dagen.

Ik ben tientallen keren in Bangkok geweest en reis daar met de MRT, BTS , BRT , bus en trein en boot en probeer juist taxis en tuktuk te mijden .

En lopen doe ik trouwens ook veel , maar niet als het te heet is .

Als je nooit in Bangkok geweest bent is uiteraard taxi of tuktuk het makkelijkst ,maar een tuktuk is niet voor te lange afstanden.

Waar gaan jullie ongeveer logeren ?

Dus geef wat interesses door , dan zal ik proberen je op weg te helpen.

Ik denk daarbij aan tempels , markten , winkelcentra, bars , restaurants .

• Sonnyfloyd

Helemaal met voorgaande reactie eens Skytrain en metro is het best, taxi absoluut af te raden. Paar suggesties fietstocht, bootreis (met 3 verschillende soorten boten-bv Ko van Kessel tours) bayoki tower, avondje kickboksen, grote markt (weet naam niet precies). Heb Bangkok ook de eerste 2x overgeslagen maar ga nu elk jaar min. 4 dagen aan het begin van mijn vakantie. Tip neem de trein vanaf het vliegveld scheelt buiten het geld heel veel tijd en neem dan vanaf station aanvullend een taxi. Veel plezier

• bangkok

De grote markt die je noemt zal waarschijnlijk JJ Market zijn , Chatuchak.

Afhankelijk van de hoeveelheid bagage zou ik wel of niet met de Airport Raillink naar de stad gaan vanaf Suvarnabhumi .

Als je een dure reis maakt kan die 200-250 baht voor een taxi ( met of zonder tolgeld ) er ook nog wel vanaf.