3 nachten bangkok

• urak2

in februari willen we terug naar thailand,maar nooit deden we bangkok aan en willen nu 3 dagen uittrekken om de stad te verkennen;hoe doen we dat op zelfstandige basis en wat moeten we zien ,we zouden graag een dail sluiten met taxieman of beter nog “tuktuk” .Sugesties van kenners graag

• bangkok

Er is in Bangkok zo ontzettend veel te zien en te doen , en dat kan niet allemaal in 3 dagen.

Ik ben tientallen keren in Bangkok geweest en reis daar met de MRT, BTS , BRT , bus en trein en boot en probeer juist taxis en tuktuk te mijden .

En lopen doe ik trouwens ook veel , maar niet als het te heet is .

Als je nooit in Bangkok geweest bent is uiteraard taxi of tuktuk het makkelijkst ,maar een tuktuk is niet voor te lange afstanden.

Waar gaan jullie ongeveer logeren ?

Dus geef wat interesses door , dan zal ik proberen je op weg te helpen.

Ik denk daarbij aan tempels , markten , winkelcentra, bars , restaurants .

• Sonnyfloyd

Helemaal met voorgaande reactie eens Skytrain en metro is het best, taxi absoluut af te raden. Paar suggesties fietstocht, bootreis (met 3 verschillende soorten boten-bv Ko van Kessel tours) bayoki tower, avondje kickboksen, grote markt (weet naam niet precies). Heb Bangkok ook de eerste 2x overgeslagen maar ga nu elk jaar min. 4 dagen aan het begin van mijn vakantie. Tip neem de trein vanaf het vliegveld scheelt buiten het geld heel veel tijd en neem dan vanaf station aanvullend een taxi. Veel plezier

• bangkok

De grote markt die je noemt zal waarschijnlijk JJ Market zijn , Chatuchak.

Afhankelijk van de hoeveelheid bagage zou ik wel of niet met de Airport Raillink naar de stad gaan vanaf Suvarnabhumi .

Als je een dure reis maakt kan die 200-250 baht voor een taxi ( met of zonder tolgeld ) er ook nog wel vanaf.

De trein vanaf het vliegveld rijdt een nieuwe dienstregeling . De frequentie is nu nog maar een keer per uur . Dit vanwege de zeer slechte bezettingsgraad . Als je de trein dus mist kan je lang wachten , en dat is na een lange vlucht nooit prettig.

Of die één keer per uur frequentie tijdelijk is weet ik niet. Ik baseer me op gegevens van een vriend die er vorige maand gebruik van maakte.

Maar of de topicopener urak2 dit allemaal leest betwijfel ik ,want er wordt tot nu toe niet gereageerd .

Rene

https://twitter.com/bangkok_startp

• Sonnyfloyd

bangkok Schreef:

——————————————————-

> De grote markt die je noemt zal waarschijnlijk JJ

> Market zijn , Chatuchak.

>

> Afhankelijk van de hoeveelheid bagage zou ik wel

> of niet met de Airport Raillink naar de stad gaan

> vanaf Suvarnabhumi .

> Als je een dure reis maakt kan die 200-250 baht

> voor een taxi ( met of zonder tolgeld ) er ook nog

> wel vanaf.

>

> De trein vanaf het vliegveld rijdt een nieuwe

> dienstregeling . De frequentie is nu nog maar een

> keer per uur . Dit vanwege de zeer slechte

> bezettingsgraad . Als je de trein dus mist kan je

> lang wachten , en dat is na een lange vlucht

> nooit prettig.

>

> Of die één keer per uur frequentie tijdelijk is

> weet ik niet. Ik baseer me op gegevens van een

> vriend die er vorige maand gebruik van maakte.

>

> Maar of de topicopener urak2 dit allemaal leest

> betwijfel ik ,want er wordt tot nu toe niet

> gereageerd .

>

> Rene

>

> https://twitter.com/bangkok_startp

Hoi Rene zoals aangegeven gaat het mij ook niet om de kosten al lijkt het me sterk dat je een taxi voor 200-250 bht naar centrum Bangkok hebt, maar vooral de reis(tijd). Zat verleden jaar bijna anderhalf uur in een taxi (Soi 2 Sukhumvit, Nana district. Terwijl ik het jaar ervoor met de trein veel relaxter en sneller vond, bovendien stap je als eerste op en heb je dus bijna altijd een zitplaats.en de trein rijd als het goed is wel door waar een taxi vaak veel vaststaat in het verkeer (ligt ook aan je aankomsttijd natuurlijk)Ik zeg ieder z'n meug:)-D.

• axel

Als je niet bekend bent in Bangkok lijkt mij een taxi veel handiger en die brengt je trouwens totaan je hotel. ;)

• bangkok

Voor de topic opener , als hij of zij het nog leest ¿¿ en nog steeds met een taxi in Bangkok rond wil rijden , bel eventueel Mr Manop.

• axel

Iemand ervaring met deze Mr Manop? :S Als het net zo'n goeie is als Mr T in Pattaya dan is het o.k. (tu)

• bangkok

Als Mr Manop niet goed zou zijn had ik uiteraard zijn visitekaartje niet gescand.

Ik kreeg zijn kaartje bij het Chinatown Hotel in Bangkok toen hij goede vrienden naar Pattaya bracht. Zij hebben enkele keren van zijn diensten gebruik gemaakt.

Zijn auto is groot en dus zijn er ook geen problemen met bagage , want in de meeste taxis kan maar 1 koffer in de achterbak en de andere staat dan vaak op de kant naast de chauffeur.

Maar wat de een goede service vind , vind de ander niet goed , hetzelfde met eten en drinken .

Rene

• bangkok

Deze chauffeur ken ik niet ,maar hij heeft een aanbieding , bij een rit vanaf 999 baht krijg je een Leo biertje van hem :)-D

Het laden van de foto kan even duren , even geduld dus