Beste koers

• Arnolds

Beste mensen,

Volgende week ga we naar een condo in Pathum Thani, vlakbij Don Muang Airport.

Bij welke bank/wisselkantoor krijg je in de buurt de beste koers voor je euro's?

Gr, Arnolds

• bangkok

Op de http://bangkok.startpagina.nl staat een blok : BANKEN

Daar kan je iedere dag van verschillende banken en ook van Superrich de wisselkoers zien.

Over het algemeen zit er weinig verschil tussen .

De meeste banken hebben wel een filiaal in Future Park Shopping Center

• Sonnyfloyd

Even hierop aanhaken, verleden jaar voor het eerst contant geld meegenomen en gewisseld, in Bangkok alleen bij banken en officiële wisselkantoren in Pattaya ook bij een soort souvenirs-/kledingwinkel (Chinees t.o. Dream Hotel op second road) deze gaf soms meer als de gewone wisselkantoortjes en ook een gunstigere koers hoe meer je wisselde. Mijn vraagjes zijn; Zijn dit soort zaakjes ook in Bangkok (vast wel, maar ik heb ze dan niet gezien) en is het overal zo dat hoe meer je wisselt hoe gunstiger de koers.of maakt het bij de ‘officiële’ kantoortjes niets uit?

• Arnolds

Ja, in Bangkok heb je het ook in soi 5 sukhumvit kreeg ik gisteren voor € 1 = 41,40 bath

Bij Kasikorn bank krijg je 41,26 bth.

Voor de veiligheid heb ik een deel van mijn geld gewisseld en op Kasikorbank gezet.

Bij pinnen hoef je niet telkens extra 250 bth te betalen.

Gr, Arnolds

• bangkok

Bij pinnen hoef je niet telkens extra 250 bth te betalen.

Bij welke Thaise bank betaal je 250 baht voor een geldopname ?

De meeste banken rekenen 150 baht en sinds een paar maanden zijn er banken die 180 baht rekenen voor geldopname met een buitenlandse pas.

Alleen de AEON bank rekent daar niets voor.

Afhankelijk van het pakket dat je hebt bij je Nederlandse bank betaal je ook nog iets aan de Nederlandse bank als je in Thailand pint.

• blacklover

is dit ook weer al verandert dan was toch altijd 150 bath bij pin transactie als dit nu al 250 is thailand gaa zo door en er zullen nog minder toeristen komen

• bangkok

Ik denk dat Arnolds zich vergist heeft of iets anders bedoelt.