Mini bus vind ik helemaal niks, vind de zitplaatsen vrij krap en beetje benauwd gevoel, liever dan nog in een gewone bus.
Soms bij een busloketje komen er oplichters vragen waar je heen gaat en vertellen een betere optie te hebben, nou trap daar niet in.
1x gedaan, brengen ze je met een tuktuk of ander vervoersmiddel zeker 20 min. rijden naar een onbekende plek waar geen taxi te bekennen is zodat je niet meer terug kunt.
Nou ik wel dus, kwam daar aan, maar bij voorbaat nog in de rij van het loket zeiden ze dat ze binnen een half uurtje zouden vertrekken, dus op de plaats van bestemming ik al langer dan een half uur gewacht in die minibus zonder airco aan met de schuifdeur open, maar ze moesten nog meer klanten lokken van het loket, maar duurde telang.
Dus ik mijn koffer eruit getrokken en mijn geld terug gevraagd, maar kreeg 50 Baht minder terug.
Ik de straat op met mijn koffer en zoeken naar een taxi, gelukkig was een jongeman die ff een taxi voor me ging halen.
Die weet wel hoe dat daar aan toe gaat.
Nou binnen 10 min. taxi en weer richting busstation (Phitsanulok)
Dus beter altijd aan het loket een ticket kopen en nooit meer met die zeurende mensen mee gaan, want dan wordt je belazerd.