BTS vanaf Makkasan

  • jan vos

    als je met de airportlink (expresstrein) naar makkasan reist is het dan mogelijk om direct op de BTS skytrain te stappen?

    als de omstandigheden het toelaten reizen wij zondag naar bangkok en dan naar asoke waar ons hotel ligt.

    op google maps zie ik geen enkel BTS station in de buurt van makkasan vandaar…..

    mvg jan

  • bangkok

    Bij station Makkasan kan je overstappen op de metro . Er is een loopbrug van Makkasan naar metro station Petchaburi.

    Vanaf Petchaburi is het slechts één halte naar station Sukhumvit en dat is tevens de skytrain halte voor Asoke.

    Ik heb dat gisteren nog gedaan toen ik vanuit Pattaya met de bus naar het vliegveld ging en verder met de trein naar de stad.

  • Guy

    Aan bangkok.Is er een bepaalde reden zoals sneller,veiliger,goedkoper enz dat je de bus neemt vanuit Pattaya ipv een mini busje vanop Pattaya South dat je voor een goede 100 Baht tot aan Victory brengt en dat om de 20 minuten?

  • jan vos

    dank je wel.

    nu maar afwachten of het aanstaande zondag wel verantwoord is om naar bangkok te reizen. :S

  • bangkok

    Soms ga ik met een taxi van Pattaya naar Bangkok en soms neem ik de bus naar Ekamai en afgelopen Zondag dus de bus naar het vliegveld.

    Sneller , goedkoper en veiliger zijn dus geen reden .

    In een minibusje zit ik echter niet lekker vanwege mijn lengte .Ik heb dat een paar keer gedaan naar Ayutthaya en heb mezelf beloofd nooit meer zo te reizen.

    En afgelopen Zondag wilde ik in ieder geval de drukte van demonstraties ontwijken , bijv Rama I Road. Dus de bus naar het vliegveld en verder met airport raillink en metro was de makkelijkste en veiligste optie.

  • siam

    Mini bus vind ik helemaal niks, vind de zitplaatsen vrij krap en beetje benauwd gevoel, liever dan nog in een gewone bus.

    Soms bij een busloketje komen er oplichters vragen waar je heen gaat en vertellen een betere optie te hebben, nou trap daar niet in.

    1x gedaan, brengen ze je met een tuktuk of ander vervoersmiddel zeker 20 min. rijden naar een onbekende plek waar geen taxi te bekennen is zodat je niet meer terug kunt.

    Nou ik wel dus, kwam daar aan, maar bij voorbaat nog in de rij van het loket zeiden ze dat ze binnen een half uurtje zouden vertrekken, dus op de plaats van bestemming ik al langer dan een half uur gewacht in die minibus zonder airco aan met de schuifdeur open, maar ze moesten nog meer klanten lokken van het loket, maar duurde telang.

    Dus ik mijn koffer eruit getrokken en mijn geld terug gevraagd, maar kreeg 50 Baht minder terug.

    Ik de straat op met mijn koffer en zoeken naar een taxi, gelukkig was een jongeman die ff een taxi voor me ging halen.

    Die weet wel hoe dat daar aan toe gaat.

    Nou binnen 10 min. taxi en weer richting busstation (Phitsanulok)

    Dus beter altijd aan het loket een ticket kopen en nooit meer met die zeurende mensen mee gaan, want dan wordt je belazerd.