Weet je zeker dat het via Agoda 50 % goedkoper is?
Kan die andere aanbieder niet gewoon 100 % duurder zijn?
Henk
Agoda lijkt inderdaad goedkoper. Maar ik denk dat het oplichters zijn. Ze vroeg na mijn betaling een kopie van de creditcard (voor - en achterkant) omdat deze van mijn vriend is en ik met mijn naam gereserveerd heb, + een kopie van identiteitsbewijs!! Als ik dit niet mail hebben ze een extra toeslag..! Lijkt me pure oplichting/fraude..!!! Want met deze gegevens kunnen ze de creditcard voor van alles gebruiken..!
Ik boek al jaren hotels via Agoda en heb nooit problemen ondervonden.
Als de naam van de boeker niet klopt met de naam van de creditcardhouder,
kan ik me voorstellen dat ze meer informatie willen hebben.
Ook voor deze maand heb ik via Agoda voor een paar dagen een hotel geboekt in Bangkok.
Ik denk dat je je geen zorgen moet maken, maar er zijn meer sites voor hotelboekingen.
Ik zou ook voorzichtig zijn met dergelijke gegevens, het kan wel een gerenomeerd organisatie zijn maar je weet nooit of een foute werknemer misbruik maakt van je opgeslagen gegevens.
Persoonlijke denk ik dat ze bij Agoda wel oke zijn, ze hebben een eigen afdeling fraudebestrijding. Ik heb met ze contact gehad toen mijn oude creditcard (waarmee ik geboekt heb) plotseling werd vervangen door een nieuwe (overname bank), probleem
was dat je bij het inchecken dezelfde creditcard moet tonen waarmee je geboekt hebt. Meeste hotels vragen alleen naar je voucher maar je weet nooit. Heb via email de vraag gesteld of het goed was om met een andere creditcard/legitimatie in te checken
bij mijn gereserveerde hotel, kreeg toen contact met betreffende afdeling, ze hebben wel een en ander gecheckd, en ik moet zeggen ze hebben me daarna correct geholpen.
In jou geval zou je denk ik op meerdere plaatsen vragen krijgen; je koopt iets met iemands anders zijn creditcard (?).
Fox Schreef:
——————————————————-
> Ze rekenen wel een (kleine) toeslag die nergens
> staat vermeld.
In de eerst genoemde prijs noemen ze geen belastingen en servicekosten, deze staan pas vermeld als men op de boeking klikt. Kan dit de “kleine toeslag” zijn die bedoeld wordt?
Verder vraag ik me wel af hoe ze het bedrag in Euro's kunnen noemen. Volgens mij wordt de koers bepaald door de betreffende creditcard maatschappij. Hiermee bedoel ik de bank die de creditcard uitgegeven heeft.
Fox Schreef:
——————————————————-
> De wisselkoers die ze hanteren is volgens mij de
> dagkoers. Ik heb het bedrag wel eens zien
> veranderen op dezelfde dag.
Daarom vraag ik me af of het bedrag in euro's altijd overeenkomt met de uiteindelijke afschrijving. Op de overzichten van een creditcard staat een transactiedatum (de autorisatie van de vreemde valuta) en een boekingsdatum (de datum dat het door de creditcard maatschappij betaald is).
Volgens mij kan de koers van de creditcard afwijken van de dagkoers. Ze hebben bijvoorbeeld een koers vanuit Visa International met daarop een eigen toeslag van de bank die bijvoorbeeld de Visa Card uitgeeft.
Net weer een goede ervaring met Agoda gehad. Door die IJslanders was mijn vlucht uitgesteld en ik had al voor een paar dagen een hotel gereserveerd via Agoda. Eerst moest door Agoda contact worden opgenomen met het hotel voor de nodige capaciteit. Het verplaatsen van de data was helemaal geen probleem en zonder kosten. En alles via e-mail. Heel makkelijk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?