Lagere waterhoogte inschatting.

• Sfred+

Elke regering ongeacht kleur geeneen regering doet er wat aan. Oke, wat pompen neerzetten en wat zandzakken uitdelen, o God wat hebben ze het goed onder controle. Ze maken de wond schoon maar ze hechten de wond niet en deze blijft altijd door etterren….

• Sfred+

Inderdaad. :)-D

• Co van Kessel Bangkok Tours

“” Co, Je stelt de zaken, zoals gebruikelijk, weer wat rooskleuriger voor dan ze zijn “”, schrijft Loe

Meestal doe ik dat om ‘tegengas’ te geven aan de negatieve berichtgevingen op dit soort prikborden.

Lees ergens hier: “Thaise regering heeft schijt aan…” etc.

Terwijl er tientallen miljarden baths door de huidige regeringen IS geinvesteerd.

Gebruik de zoekfunctie maar op namen als Sfred+ of The Kwai.

Waar 't om gaat is de realiteit zelf:

Juist de afgelopen week is BEWEZEN, dat die waterbouwwerken

waaronder die muur van 77km

EN pakweg 140 waterkeringen

EN uitgebreide waterreservoirs.

EN tientallen km's gegraven kanalen,

EN 1400 waterpompen,

daadwerkelijk hebben geholpen dat er geen wateroverlast van enige betekenis in Bangkok is geweest.

Dat was meer dan 15 jaar geleden wel heel andere koek.

Wauw…..ik herinner me als de dag van gisteren de Big Flood of 1983,

‘n kwart van Bangkok onder ’n halve meter water.

Toen is er besloten, ‘dit nooit meer’.

Uiteraard is de situatie nog steeds niet ideaal, dat zal ook nooit zo worden, maar men bouwt

en graaft wel door.

A.s. 6 november is er andermaal ‘n piek in de waterrivierstand, iets minder dan ’n paar dagen geleden.

Co van Kessel.

• Sfred+

Helemaal gelijk Co er is namelijk ook geen corruptie in BKK. Jij kan gewoon niet tegen kritiek als het over BKK gaat. In delen van BKK loopt het praktisch jaarlijks onderwater, alleen het enen jaar wat minder dan het andere jaar. Jij vind dat normaal en aanvaardbaar voor de mensen en ja, ik ben daar wat kritischer over.

• Sajan

Ach Sfredje , Je wilt toch weer gelijk hebben zie ik op deze topic.

Maar er zou eens in Frankrijk/ België 300 mm water meer vallen als normaal, wat zou er dan gebeuren met de maas???

Ze zijn daar ook al jaren aan het graven om een overstroming te verkomen!!!!

Je valt Co af op de corruptie van Thailand, terwijl Co zegt dat er nog steeds gegraven word en nog geen noemenswaardige overstromingen zijn in Bangkok

Woon jij in Bangkok??

• Octopuss

Je moet wel relativeren…

• Rob1706

Hi Co,

geen extreme wateroverlast in Bangkok is zeer prettig voor de inwoners maar ……. Thailand bestaat - zoals je uiteraard wel weet - uit meer dan Bangkok alleen. Zomaar een voorbeeld uit Korat. Paar jaar geleden is op een plek van 530 Rai, waar een overloop voor het water was, het stadion voor de Seagames gebouwd. Zonder rekening te houden met eventuele alternatieven voor het water. Resultaat: overstromingen waardoor ziekenhuizen ontruimd moesten worden, huizen onder 2 meter water stonden enz. Misschien een idee voor de Thaise regering om in de provincies ook adequate maatregelen te gaan nemen?

Heb zelf gelukkig geen wateroverlast gehad maar nodige plekken gezien waar het echt huilen was voor de bewoners.

Groeten,

Rob

• chris den boer

vraag aan Co.

hoe hoog staat het water nu in de chao phraya bij het portugese fort aan de phra athit road in banglampoo. kan ik volgende week gewoon lekker mijn ochtendwandelingetje maken in het park, denk je.

bij voorbaat dank.

• Co van Kessel Bangkok Tours

Hoe hoog ‘t water staat hangt af van de datum en ’t tijdstip, volgende week zal op 6 november

't hoogste punt worden bereikt, (Maar lager dan 't begin van deze week),

houw 't op 2 meter boven zeeniveau rond de klok van 9 in de morgen,

maar dat laatste schat ik in, ik zit nu achter de computer van 'n vriendin van me.

Hoe dan ook dat plantsoen wat voor 't ford ligt zeker 3 meter boven zeeniveau zal in alle gevallen droog

blijven gedurende de gehele dag.

Overigens de gemeente Bangkok heeft daar ook enige dozijnen fietsen geplaatst, die je kunt huren.

• Arie 2

Mag fred maar in delen van het land is de complete oogt naar de klote en nog veel meer. Dan stelt dat in bkk echt niks voor.