Doorlabelen bagage Brussel - Bangkok - andere Thaise luchthaven

• likerk

We vliegen met Egyptair van Brussel - via Cairo - naar Bangkok

Daar nemen we een binnenlandse vlucht met Thai Airways naar Chiang Rai

Heb ergens gelezen dat de bagage kan doorgelabeld worden in Banglok als we dit vragen bij het inchecken in Brussel

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, dan graag wat meer info

en hoe gaat het dan in zijn werk in Bangkok

Wat is daar de te volgen weg (zonder bagage - waarschijnlijk verschillend als met bagage)

• Martijn

likerk Schreef:

——————————————————-

> We vliegen met Egyptair van Brussel - via Cairo - naar Bangkok Daar nemen we een binnenlandse vlucht met Thai Airways naar Chiang Rai

>

> Heb ergens gelezen dat de bagage kan doorgelabeld worden in Banglok als we dit vragen bij het inchecken in Brussel

> Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, dan graag wat meer info

>

> en hoe gaat het dan in zijn werk in Bangkok Wat is daar de te volgen weg (zonder bagage waarschijnlijk verschillend als met bagage)

zie:

http://www.staralliance.com/en/faqs/flight-and-baggage/

Q. Can I also check in for connecting flights with other airlines?

A. To be checked in on connecting flights, they must be included in the same booking record and you must use the online check-in service of the Star Alliance member carrier of the first flight in your itinerary. Please visit our Connect and Transfer page (http://www.staralliance.com/en/benefits/connect-and-transfer/) to learn more about the Star Alliance network.

• bangkok

Egypt Air en Thai Air zijn beiden lid van de Star Alliance dus moet dat zeer zeker geen probleem zijn.

Martijn haalt het volgende aan :

Q. Can I also check in for connecting flights with other airlines?

A. To be checked in on connecting flights, they must be included in the same booking record and you must use the online check-in service of the Star Alliance member carrier of the first flight in your itinerary. Please visit our Connect and Transfer page (http://www.staralliance.com/en/benefits/connect-and-transfer/) to learn more about the Star Alliance network

Ik heb vanaf Schiphol met China Airlines naar Bangkok gevlogen en met een ander ticket , dus niet dezelfde itenerary , doorgevlogen naar ChiangMai met Thai Airways.

Ik heb op Schiphol duidelijk gezegd dat mijn bagage doorgelabeld moest worden , China Airlines is Skyteam en Thai Air is Star Alliance , geen probleem mijnheer.

Dus als beide vluchten apart geboekt zijn moet je er zeker op aandringen .

Ze vroegen wel of ik de afkorting van Chiangmai wist , en ja die wist ik , CNX , en de labels gingen op de koffer en de sticker op mijn A4.

• Martijn

bangkok Schreef:

>> Martijn haalt het volgende aan :

>> Q. Can I also check in for connecting flights with other airlines?

> >

> >A. To be checked in on connecting flights, they must be included in the same booking record and

> >you must use the online check-in service of the Star Alliance member carrier of the first flight

> >in your itinerary. Please visit our Connect and Transfer page (http://www.staralliance.com/en/benefits/connect-and-transfer/) to learn more about the Star

> >Alliance network

>

> Ik heb vanaf Schiphol met China Airlines naar Bangkok gevlogen en met een ander ticket , dus

> niet dezelfde itenerary , doorgevlogen naar ChiangMai met Thai Airways.

> Ik heb op Schiphol duidelijk gezegd dat mijn bagage doorgelabeld moest worden , China Airlines

> is Skyteam en Thai Air is Star Alliance , geen probleem mijnheer.

> Dus als beide vluchten apart geboekt zijn moet je er zeker op aandringen .

eens dat je het altijd kunt vragen, vragen staat immers altijd vrij . . . . . . . maar nee krijgen erbij

je kunt het ogv de regels (zie website staralliance) bij 2 reserveringen NOOIT afdwingen

• Arie 2

Heb ik ook gedaan maar dan naar udonthani, was ook geen probleem. Maar bij de gate vlak voor het instappen kregen we te horen dat we onze koffers toch in bangkok van de band moesten halen, want doorlabelen bleek toch niet te kunnen.

Maar goed dat ze ons niet waren vergeten te waarschuwen want anders zaten ze zonder koffers in udon. Vraag drie keer of het echt wel kan is de boodschap.

• Arie 2

Het enige verschil is dat je je koffers niet op de bagageband in bangkok zult aantreffen maar in chiangrai. Lekker makkelijk.

• likerk

Allen bedankt voor de informatie

We zullen bij afgifte bagage in Brussel expliciet vragen om deze door te labelen naar Chiang Rai (CEI) zodat we ze niet van de band moeten halen in Bangkok.

Is het correct dat we dan op de luchthaven Bangkok het volgende moeten doen (volgens info op site luchthaven BKK)

1. naar 2de verdieping om de Boarding Pass te halen

2. paspoortcheck aan Immigration Counter in de Concourse building C op 2de verdieping

3. gebruikelijke controle

5. de x-ray controle passeren

6. naar de exits A of B gaan

Waarschijnlijk naar Domestic - vluchten gaan en dan Emigratie passeren ?

of hoe gaat het dan in zijn werk ?

• bangkok

Volgens http://www.chiangraiairportonline.com/ is Chiangrai airport een international airport en zou dus ook een immigratie controle moeten hebben.Maar zoals vele Thaise websites wordt er weinig geupdate en is de info van 2008.

Als het in ieder geval zo is , hoef je in Bangkok niet door de immigratie maar ga je door de transfer naar domestic. Je merkt vanzelf wel of dat wel of niet kan.

Je merkt het vanzelf wel allemaal, zorg in ieder geval voor voldoende overstap tijd en alles komt goed.

• Martijn

likerk Schreef:

——————————————————-

> Allen bedankt voor de informatie

> We zullen bij afgifte bagage in Brussel expliciet vragen om deze door te labelen naar Chiang Rai (CEI) zodat we ze niet van de band moeten halen in Bangkok.

>

> Is het correct dat we dan op de luchthaven Bangkok het volgende moeten doen (volgens info op site luchthaven BKK)

> 1. naar 2de verdieping om de Boarding Pass te halen

mogelijk heb je je boadingpass, zonder gatenummer, al in brussel gekregen, zo niet dan zul je je in bkk vóór de paspoortcontrole moeten melden bij thai

je zult bij thai een ciq-sticker moeten halen, met zo'n sticker ga je als internationale passagier mee op een nationale vlucht

> 2. paspoortcheck aan Immigration Counter in de Concourse building C op 2de verdieping

uiteindelijk kom je pas in chiang mai thailand binnen, op bkk blijf je bij doorlabelen vóór de paspoortcontrole

> 3. gebruikelijke controle

> 4. de x-ray controle passeren

> 5. naar de exits A of B gaan

>

> Waarschijnlijk naar Domestic - vluchten gaan en dan Emigratie passeren ? of hoe gaat het dan in zijn werk ?

vervolgens ga je naar een gate van een nationale vlucht, pas in chiang rai ga je door de paspoortcontrole en met je bagage door de douane

het lastige van niet-doorlabelen is de paspoortcontrole op bkk, niet het ophalen van je bagage, eer je door de paspoortcontrole bent is je koffer er al lang

ik hoop voor je dat egypt air het doet maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in. je koffer wordt in cairo al doorgelabeld, om dan ook nog in bkk door te labelen is meestal hogere wiskunde

• likerk

Het wordt me nu duidelijker en begrijp het als volgt

Als we de boardingpass in Brussel al hebben gekregen moeten we ons in BK dus niet meer aanmelden bij Thai (Thai Airways?)

en moeten we naar nationale vlucht gaan (Domestic) - zonder paspoortcontrole dan ?

In Chiang Rai wel door de paspoortcontrole en nadien bagage gaan ophalen en door de douane