Doorlabelen bagage Brussel - Bangkok - andere Thaise luchthaven

• Arie 2

Ik denk dat je het beste gewoon in bkk door de douane kan gaan en daar je koffers kan pakken en dan helemaal naar boven en daar links naar de thaiair incheck, daar inchecken en je koffers afgeven en daar is ook de ingang naar de domestic gates. Of je moet gehandicapt zijn en geen paar honderd meter met een karretje met je koffer kunnen lopen.

Ik denk dat er niet eens douane in chiang rai is.

• jack(r)

ze staan je waarschijnlijk gewoon op te wachten als je het vliegtuig uitkomt, dan brengen ze je met een busje naar de ander kant van het vliegveld en alles wijst zich vanzelf uit, succes

• printen

Je kunt gewoon doorlabelen naar Chiang Rai. Aangekomen in Bangkok, loop je, de richtingaanwijzers volgend, naar “Domestic”. Het is meer dan een kilometer lopen. Er zijn banden. Bij “Domestic” is er een transfercounter en daar haal je de tickets voor de vlucht naar Chiang Rai. 30 meter van de transferdesk zijn er twee balies voor paspoortcontrole. Het is er nooit druk. Nadat je door de paspoortcontrole bent gegaan, kom je binnen een paar meter op het “winkelplein” van “Domestic”. De gates zijn dan aan je rechterhand.

Er is geen paspoortcontrole in Chiang Rai. Je koffers gaan wel op de band van “International”. Je kunt op vertoon van je gestempelde paspoort, de koffers daar halen.

• likerk

Doorlabelen bagage van Brussel naar Cairo naar Bangkok (met Egypt Air) en naar Chiang Rai (Thai Airways) is vlot verlopen.

Alleen heb ik in Bangkok een nieuw vliegtuigticket moeten kopen bij thai Airways

Ik moest mijn creditcard laten zien en het nr stemde niet overeen

Dit was normaal gezien ik geboekt had in april - in december was mijn kaart vervallen - en kreeg ik een nieuwe kaart met een nieuw nr

Thay ging me wel alles terugbetalen wat intussen - 3 weken later - is gebeurd

Was toch even schrikken