Lagere waterhoogte inschatting.

• Sfred+

Van 2010 en is nu weer geheel actueel, vandaar.

deze topic is een duidelijk voorbeeld dat de BKK elite de lager klassen in het achterland letterlijk en figuurlijk laten verzuipen en de oplossing is niet zo moeilijk (kijk naar Singapore).

De rivieren van het achterland lossen hun overvloedig water via de rivieren onder anderen door Bangkok in de Baai van Bangkok en wat lager gelegen in de Golf van Thailand. Wat gebeurd er momenteel rond Bankok de rivieren worden geknepen, water wordt onmogelijk gemaakt om weg te vloeien en zodoende kan het water niet goed doorstromen. En het gevolgd laat zich zien.

Bangkok heeft miljoenen baht uitgegeven voor zijn waterhuishouding. Alleen was deze gebaseerd op Bangkok droog houden via dijken, etc. Maar het was beter geweest als ze geïnvesteerd hadden in sneller water afvoer.

Vandaar dat ik deze topic weer naar voren haal en ik ben bang dat deze topic volgend jaar weer net zo actueel is.

• Ger 070

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> He slimpie het is nu weer actueel de hoge

> waterstanden en als je eens de Thaise-engelse

> kranten volgt weet je dat er meer

> dijken-waterkeringen aangelegd zijn rond Bangkok

> om het water buiten de stad te houden en zo doende

> het achterland verzuipt.

>

> Dus, doe eerst je huiswerk voor je weer een hoog

> intelligent antwoord geeft.

Vandaar dat ik deze topic weer naar voren haal en ik ben bang dat deze topic volgend jaar weer net zo actueel is.

Dat beldoel ik dus .

• Sfred+

Dat de topic weer actueel is??? >:D<

• axel

Hoe is de toestand nu ik hoorde vanavond in het NOS-journaal dat 1/3 van Thailand onder water zou staan en de straten in Bangkok begonnen ook al vol te lopen. Dat moet toch verschrikkelijk zijn?

• Arie 2

Alle rijstvelden staan deze tijd onder water dus die 1/3 klopt wel. :)

• axel

Geen grapjes over rampen graag, het is erger dan je denkt hoor.

(td)

• Arie 2

Moeten ze die sloten eens een keer uitbaggeren ipv in de hangmat. Te lui en te stom.

• axel

Ja Arie daar heb je wel weer gelijk in maar dat wordt straks weer beter als de grote Verlosser terug is.

;)

• Sfred+

Dit x ben ik het 100% met je eens. Zo als wij het hier kunnen volgen, wordt het per dag erger…..

• Sfred+

Hier heb je uiteraard een punt. Zo als eerder in deze topic, ze hebben er alles aan gedaan om BKK zo droge voetjes te blijven houden maar daarnaast hebben ze totaal niet gekeken hoe je dan het water moet laten afvloeien uit het achterland.