Lagere waterhoogte inschatting.

• Sfred+

Als je ook de achterdeur dichthoud en het achterland laat verzuipen………………………………………………… Maar dat zal uiteraard niet waar wezen volgens de elite in BKK, want ze hebben zoveel gedaan om de voetjes droog te houden, achterdeur dicht gooien en dicht houden en dat daarom het water de weg niet meer kan vinden uit het achterland naar open zee (1 van de oorzaken van de overstromingen), stja daar hebben zij toch geen last van.

Raar hè? De mensen in het achterland in opstand komen. Ik ga ze steeds meer gelijk geven. Ze moeten alleen niet zeiken over democratie, ze weten geeneens wat dat inhoud…. Ze moeten een goed voorman nemen en ophouden met kleurtjes.

Ps. De gemeente BKK gaat opnieuw NL ingenieurs vragen om advies. Volgens de “The Nation” Maar of ze er wat mee gaan doen met het advies is vraag song

• Kwai

Tja Erik

Niks aan het handje

Maar ik heb mensen tot meer als de helft in het water zien staan ( en hun huizen ook )

Ik heb vele rijstenvelden onder zien staan ( oogst is verloren )

En dit zijn geen dromen

Vooral de arme boer is ook de L

Ps Waar is The Kwai8-)

• Sfred+

Er is nog genoeg onverkoopbare rijst in de pakhuizen in Thailand Als je een beetje de rijst soap gevolgd heb, dan kan het wel eens een uitkomst zijn dat de aankomende oogst mislukt is. Thailand heeft zich zelf redelijk uit wereld rijsthandel gedrukt met zijn te hogen prijzen. Thailand is niet meer de rijstschuur van de wereldmarkt, Vietnam en met namen ook de USA hebben deze handel grotendeels overgenomen en zelfs met een betere kwaliteit prijsverhouding. En een hogere opbrengst van een hectare. Thailand innoveert niet met zijn rijstlandbouw en blijft maar hangen op oude gewassen en modificeert zijn gewassen niet. Daar gaan ze ook de rekening voor betalen de aankomende jaren. Dus oogst of geen oogst, maakt niet zo veel uit denk ik, ben ik bang. Thailand kan zijn rijst momenteel toch niet zoveel kwijt op de wereldmarkt en als gevolg, de binnenlandse markt wordt de rijst onbetaalbaar voor de onderlaag van de bevolking. Gevolg meer onrusten en rellen de aankomende jaren, ben ik bang. Ik hoop dat ik ongelijk heb en mijn verhaaltje helemaal niet klopt. Maar ik denk met ergste vrezen dat de echte rotzooi nog gaat komen in BKK/Thailand, als het zo door gaat.

• huub

wat is dit nou voor lulkoek. dit is de pattayapagina niet.

hier mag je best wat anders zeggen hoor. deze mod. is niet zo kinderachtig.

• Co van Kessel Bangkok Tours

Hoi Fred,

Weet nog steeds niet waarom, maar kon langdurig

niet op de startpagina's kijken.

Inloggen, gaf continue: server out of order of zoiets.

Nu probeerde ik 't ff en zag jouw bericht bedankt.

Nog met de beste wensen voor iedereen.

Vooral gezondheid.

Co.

• Sfred+

Co, het heeft zich weer bewezen. Het achterland verzuipt, maar de elite in BKK hebben droge voetjes. De waterkeringen werken inderdaad ook dit jaar weer prima rond BKK.

• Sfred+

Heb ik gedaan.

• Marie

Betreft deze discussie nu 2010 of 2011??

• Ger 070

Marie Schreef:

——————————————————-

> Betreft deze discussie nu 2010 of 2011??

2560 , stel azijn zeikers ,het is al jaren niet anders .

• Sfred+

He slimpie het is nu weer actueel de hoge waterstanden en als je eens de Thaise-engelse kranten volgt weet je dat er meer dijken-waterkeringen aangelegd zijn rond Bangkok om het water buiten de stad te houden en zo doende het achterland verzuipt.

Dus, doe eerst je huiswerk voor je weer een hoog intelligent antwoord geeft.